kinderwens

<p>Hallo iedereen, </p><p>Dit is de eerste keer dat ik dit doe maar zou graag eens jullie meningen horen, mijn beslissing is eigenlijk wel al gemaakt maar toch zou ik het graag eens horen. </p><p>2 maanden geleden hebben mijn vriend en ik de knoop doorgehakt om voor ons eerste kindje te gaan. Na veel wikken en wegen uiteraard want hij moest er niet lang over nadenken maar ik zat toch ergens nog met twijfels. Ik weet dat ik het super graag wil maar soms zit ik toch nog met die twijfels. Om een korte schets te geven over onze situatie. Wij hebben een huis, heel ruim en voldoende plaats. Een grote tuin en een hondje. Wij hebben allebei een inkomen en het financieel goed. Ik start in februari met een nieuwe job, waar ik enkele maanden geleden een vast contract ben gaan tekenen. Mijn vriend start met een studie en ik ben naast mijn werk (halftijds) ook nog aan het studeren. Ik heb reeds een diploma op zak dus indien het anders loopt heb ik wel al een opleiding achter de rug waar ik veel werk in kan vinden. Maar de twijfels die me parten spelen is of het wel verstandig is om ervoor te gaan als we beiden nog met een opleiding bezig zijn. We hebben er veel over gepraat met elkaar en we hebben besloten dat ons dit gaat lukken en dat we mekaar veel gaan steunen. Ik heb hier ook met een vriendin over gepraat en zei zij dat ik er ook gewoon voor moest gaan omdat wij al zo lang kinderen willen. </p><p>Hoe denken jullie hierover? </p>
 
Ik heb in september mijn studie behaald en ben in oktober bevallen. Studeren met een kleintje is natuurlijk mogelijk, maar wel lastig denk ik! Als jullie genoeg motivatie hebben moet het lukken, maar als ik voor mezelf spreek denk ik niet dat het afronden van mijn studie was gelukt met een kleintje. Het is toch allemaal veel meer werk dan vooraf bedacht.

Succes met je keuze, niks is onmogelijk!
 
Bedankt voor je reactie. wij zijn ons ervan bewust dat dit inderdaad wel zwaar gaat zijn. Maar ook wij zijn van het principe dat het niet onmogelijk is. Wij gaan allesinds ons uiterste best doen en er volledig voor gaan. Ook al zal dit niet altijd even gemakkelijk zijn. Maar we willen het zo graag!
 
 
Lekker voor gaan dan. Het is niet gezegd dat het ook de 1e x gelijk raak is he. Dus als je berekend dat je met zwangerschap en al ongeveer toch snel wel een jaar verder ben denk ik dat jullie dat wel kunnen trekken. Veel plezier en geluk samen
 
Ik heb (nog) geen kinderen, maar ik heb in het verleden gewacht in een wat chaotische tijd omdat ik dacht: hoe graag ik ook wil, dit is wellicht een zware periode, doe ‘verstandig’ en wacht nog even! Inmiddels ben ik flink wat jaren verder waarin ik de onverwachte kanten van het leven heb gezien, pittige jaren heb gehad maar; inmiddels weer gelukkig in de liefde en we willen dolgraag kinderen. Nu bleek (vette pech natuurlijk) dat ik pcos heb en het nog minder makkelijk gaat dan we hoopten. Ik zou dus zeggen; als je echt graag wil, ga ervoor. Het kan zomaar nog even duren voor je zwanger bent, en zo niet; waar een wil is, is een weg! Dan is het heel pittig, maar ik geloof dat het ook de moeite waard is. Het leven kan zomaar anders lopen dan je nu verwacht, dus wacht niet met wat je echt graag wil! Maar het belangrijkste is, dat dat gevoel bij jullie ligt en niet in het advies van een ander ?
 
Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties :) wat ik ook nog was vergeten te vermelden is dat ik over een jaartje afgestudeerd ben dit was voor mij ook al een reden om ervoor te gaan. Ik hoop dat het allemaal goed gaat meevallen. Wij zijn nu bezig aan onze 3e ronde :) 
 
Terug
Bovenaan