kinderwens

Ik ben 28 en wil graag zwanger worden mijn vriend die 4 jaar jonger is zegt dat hij nog te jong is om vader te zijn. Zo zijn we al 2 jaar bezig en hij stelt het steeds weer uit. Als ik een zwangere vrouw zie denk ik, jouw vriend wil wel en de mijne niet. Ik kan er met niemand over praten,ik woon in het buitenland en omdat we voor het werk van mijn vriend bijna elk jaar verhuizen kan ik niet echt een vriendenband opbouwen om het kwijt te kunnen, misschien heeft iemand hier ook ervaring mee.
 
Hoi Boukje,
Ik kan me voorstellen dat het lastig is! Ik kan me ook wel voorstellen dat je op je 28e meer met dit thema bezig bent dan je vriend op zijn 24e. Maar toch, je hebt het er al 2 jaar over, en er verandert weinig in je situatie.

Ik heb er zelf dan wel geen ervaring mee, maar vraag me in jouw geval af of het uitstel is, i.v.m. leeftijd of dat je misschien het idee hebt dat hij geen kinderen wil? Misschien moet je het daar eens met hem over hebben? Hou het bij jezelf in ieder geval. Jij hebt dat gevoel, jij hebt die wens die als maar sterker wordt en jij bent er aan toe, hoe is dat eigenlijk voor hem?
Hoe langer het duurt, hoe moeilijk het wordt om geconfronteerd te worden met zwangere vrouwen en kleine baby's en daar wordt je ook niet gelukkig van. Probeer niet te kijken naar wat niet (nu nog niet, ik ben te jong..) maar wat wel en wanneer wel?

Succes!
Nicole
 
Hoi Boukje,
Mijn man is 2,5 jaar jonger dan ik en ik ken het probleem (ik 35 hij 32). Hij bleef maar aan het uitstellen. We hebben op een gegeven moment een stevige relatiecrises gehad (o.a. dus hierdoor)en toen ontdekte hij dat toch graag een kind van mij wilde. Nu ben ik zwanger (ruim 6 maanden), jippie! Wat ik hiermee wil zeggen is dat het belangrijk is dat je vriend wel weet dat er grenzen zijn.
En verder: vervelend dat je weinig contacten in de buurt hebt! Ik heb nu geen werk en zit zo ook soms op een eiland. Het maakt veel uit hoe ik in m'n vel zit. Voel ik me goed dat is het makkelijker om van alles te ondernemen. Voel ik me niet zo, dan kan ik me best ellendig voelen.

Keep up the good spirit!
Groetjes, Janeway
 
Hoi Boukje,
Ik ben 30 en mijn man is 24, zijn nu 4 jaar samen en in de 13de week van onze zwangerschap. Heb er nooit een geheim van gemaakt dat het mijn grootste wens is om moeder te worden, hij zag er steeds tegen op, maar op den duur begon hij er vaker zelf over. Hij droomde er op t laatst gewoon van en dat was voor ons het moment om na een goed gesprek te stoppen met de pil.
Zoek uit waar zijn angst vandaan komt, want volgens mij is t angst. Jong/oud is maar een begrip het is meer een "state of mind". Ja, je levert er iets voor in; vrije tijd etc., maar je krijgt er ook ontzettend veel voor terug. Zolang jullie maar met elkaar erover kunnen blijven praten.
Succes en hou je taai.
 
he boukje
ik ben onverwacht zwanger geworden in ben zelf 20 en dus nog heel erg jong en mijn vriend in 25... hij wilde het wel heel graag...
maar als we het gepland hadden weet ik niet of snel het was gebeurd...mijn vriend zei ook... mannen zijn eigenlijk nooit klaar om kinderen te krijgen...
maar probeer er toch over te praten met je vriend want dit kan een hekelpunt in je relatie worden...
succes
 
Herkenbaar!
Ik heb mijn man uiteindelijk voorgerekend hoe oud ik zou zijn als ik voor het eerst moeder zou worden als ik zou moeten wachten tot de voorwaarden wat hem betreft goed genoeg zouden zijn en toen was ie om! Hij wilde wachten tot:
1) hij alles had gedaan wat hij nog wilde doen...
2) hij een vaste aanstelling had.
3) we een geschikter huis zouden hebben.
4) ik een half jaar met de pil gestopt was
en zo waren er nog een paar redenen waardoor ik tot de conclusie kwam dat ik tegen die tijd 36 zou zijn. Mijn man vond dat te oud en trok toen zelf de conclusie.
We hebben afgesproken dat we vanaf afgelopen september zouden gaan "oefenen" en na een miskraam in oktober ben ik inmiddels 23 weken zwanger!

Succes ermee!

Isabella
 
Terug
Bovenaan