kinderwens

Ik ben 28 en wil graag zwanger worden mijn vriend die 4 jaar jonger is zegt dat hij nog te jong is om vader te zijn. Zo zijn we al 2 jaar bezig en hij stelt het steeds weer uit. Als ik een zwangere vrouw zie denk ik, jouw vriend wil wel en de mijne niet. Ik kan er met niemand over praten,ik woon in het buitenland en omdat we voor het werk van mijn vriend bijna elk jaar verhuizen kan ik niet echt een vriendenband opbouwen om het kwijt te kunnen, misschien heeft iemand hier ook ervaring mee.
 
Hoi Boukje,
Ik kan me voorstellen dat het lastig is! Ik kan me ook wel voorstellen dat je op je 28e meer met dit thema bezig bent dan je vriend op zijn 24e. Maar toch, je hebt het er al 2 jaar over, en er verandert weinig in je situatie.

Ik heb er zelf dan wel geen ervaring mee, maar vraag me in jouw geval af of het uitstel is, i.v.m. leeftijd of dat je misschien het idee hebt dat hij geen kinderen wil? Misschien moet je het daar eens met hem over hebben? Hou het bij jezelf in ieder geval. Jij hebt dat gevoel, jij hebt die wens die als maar sterker wordt en jij bent er aan toe, hoe is dat eigenlijk voor hem?
Hoe langer het duurt, hoe moeilijk het wordt om geconfronteerd te worden met zwangere vrouwen en kleine baby's en daar wordt je ook niet gelukkig van. Probeer niet te kijken naar wat niet (nu nog niet, ik ben te jong..) maar wat wel en wanneer wel?

Succes!
Nicole
 
Hoi Boukje,
Mijn man is 2,5 jaar jonger dan ik en ik ken het probleem (ik 35 hij 32). Hij bleef maar aan het uitstellen. We hebben op een gegeven moment een stevige relatiecrises gehad (o.a. dus hierdoor)en toen ontdekte hij dat toch graag een kind van mij wilde. Nu ben ik zwanger (ruim 6 maanden), jippie! Wat ik hiermee wil zeggen is dat het belangrijk is dat je vriend wel weet dat er grenzen zijn.