kinderwgen/autostoel

hoi dames,

met hoeveel maanden hadden jullie je kindjes in de autostoel en wandelwagen. Het lijkt erop dat het kleintje van mij nu 4 maanden niet meer in de kinderwagenbak past.
 

Onze dochter wilde met vijf maanden absoluut niet meer in de kinderwagenbak. Ik had haar er graag tot 7 maanden in willen houden (dit is ook de richtlijn, volgens mij, welke aangegeven wordt). Hoewel je een buggy ook redelijk plat kan zetten, maar ze liggen toch nooit zo plat als in de kinderwagenbak.

Vorige week hebben we onze dochter voor het eerst in het autostoeltje vervoerd, omdat ze te groot geworden is voor de maxi-cosi. Ze is bijna 11 maanden.

Meike
 
Hoi,

Onze zoon is met ongeveer 4 maanden in de wandelwagen gekomen, en dit ging uitstekend hoor, gewoon helemaal plat leggen. En met ongeveer 7 maanden is hij in de autostoel gekomen. Maar ja dat ligt eraan hoe goed hij al zelf zitten kan en of hij het zelf plezieriger vind. Je moet maar zien.

Groetjes Cindy
 
Met een maand of 6 is ze naar het wandelwagen gedeelte verhuisd voor die tijd vond het ze het wel fijn om te liggen en ze paste er nog goed in.

Een autstoeltje hebben we nog niet ze is nu bijna 10 maanden en gaat nog mee in de maxicosi

groetjes
 
Ik citeer even een reactie op een bovenstaand item mbt het autostoeltje: "Hoi,
Ik heb de test van de consumentenbond gelezen en daarin staat dat het het veilgst is om je kind zo lang mogelijk in de maxicosi te houden, zolang het hoofdje niet boven de rand uitsteekt. Een autostoel werkt net als een helm, moet goed passen. In een grotere autostoel kunnen ze nog teveel schuiven, en dus ook een grotere klap krijgen bij een botsing. Dus ook al weegt je kindje al 9 kilo, (vanaf dan mag je in de autostoel), maar het past nog goed in de maxicosi, dan toch nog even wachten. Veiligheid voor alles toch???
Ik heb zelf een maxi cosi die tot 15 kilo mag, dus heb nog even te gaan... (Totdat ze te lang wordt natuurlijk)
Groetjes, Carola"
 
Ik heb gehoord dat je je kindje het best vanaf een maand of 3 in de wandelwagen kunt vervoeren. Weliswaar in de ligstand. De reden hiervoor is dat je kindje geinteresseerd wordt in de omgeving en zo alles kan observeren. Mijn dochtertje heb ik ook vanaf 3,5 maand zo vervoerd en ze vindt het geweldig. Even voor de duidelijkheid. Wel horizontaal en in een degelijke wandelwagen, dus geen buggy, want je kindje heeft een goede vering nodig..
 
Terug
Bovenaan