kinderziekte

Pfff, we hebben hier haar eerste kinderziekte te pakken.

Eveline heeft sinds donderdag koorts gehad en was echt ontzettend onrustig. Jammeren, kreunen, jengelen, weinig en heel moeizaam slapen... Ik had zo met haar te doen! Paracetamol hielp niet. Vooral de nacht was een ramp (ik ben zooooo moe...).

Gisteren op de huisartsenpost geweest, maar die konden niets vinden (en dus ook niets doen).

Vandaag is ze koortsvrij, maar heeft vlekjes gekregen, dus het is de 6e ziekte!
Gossie... gelukkig hebben we het ergste achter de rug...

Hebben jullie ook al een kinderziekte gezien?
Ik vind Eveline zo jong... mijn oudste was een stuk ouder voordat hij iets anders dan een snotneusje kreeg...

Hey,

Ik heb gelukkig nog geen rare ziektes gehad. Ook niet bij haar zusje Sam (maandag 2 geworden). We hebben hier wel al twee tandjes, maar ook daar weinig last van gehad.

Gelukkig wordt het al weer iets minder.

Groetjes Patries

Hi! Hier van t weekend voor de 2de keer koorts. Vorige keer was het 3 dagen hangerig een koortsig. Geen duidelijke reden kunnen vinden (misschien tandjes). Afgelopen weekend 2 daagjes hangerig een koortsig. Errrrgggg vermoeiend (2 nachten amper geslapen) en erg zielig hoor! Ook deze keer geen duidelijke oorzaak gevonden. Sterkte er mee!

Hmmm, ik dacht het ergste gehad te hebben, maar in nacht van zondag op maandag heeft ze alleen maar gehuild en gekrijst :(... En ze dronk opeens nauwelijks meer.
Ze leek veel pijn te hebben en was alleen een beetje rustig in mijn armen, dus ik heb echt niet geslapen (en ik was al zo moe...).
Maandagochtend meteen naar huisarts, bleek ze oorontsteking te hebben. Arts vond haar maar krap in het vocht zitten (ze had ook diarree erbij) en dus meteen een antibiotica kuur, met de hoop dat Eveline weer zou gaan drinken (en dus uitdroging voorkomen zou worden...).
Wat een geworstel, die antibiotica erin krijgen, ze moest er niets van hebben! Gelukkig heeft het allemaal geholpen en is mijn meisje nu weer helemaal beter! Ben echt opgelucht.

Pff hier nog een vermoeide moeder...Na de koorts vorig weekend begon ze weer op te knappen, alleen toen de borst te weigeren. Niet echt handig...Na een paar dagen worstelen dronk ze gelukkig weer uit de borst. Maar nu is ze al een paar dagen verkouden, dus het drinken gaat weer erg slecht. 's Nachts is het echt een drama, ze drinkt elke 2 uur minimaal en is vaak ook nog een uurtje of 1,5 klaar wakker...zucht. Ik hoop dat het gauw overgaat en we weer kunnen slapen.....zzzz

Hier ook lichte oorontstekening een een antibiotica kuurtje. Krijg het spul ook niet echt naar binnen, dus als je nog tips hebt Karin....pff hoop dat ze eindelijk weer gaat opknappen. Ze is al bijna 2 weken aan het sukkelen en dan geef je nog wel bv...zucht ;-)

Ach, wat vervelend!
Tja, dan zie je maar dat BV toch geen garanties geeft... (helaas. Ik geef ook nog steeds BV, maar dat heeft dus niet 'geholpen')

Antibiotica, ja, dat is echt een ramp. Hier was het in de houdgreep en dan met spuitje in de mond, maar het was echt vechten hoor en ze liet zeker de helft zo weer uit het mondje lopen. Dus hoeveel ze echt binnen heeft gekregen?? Maar goed, ze is nu beter (ondanks of dankzij?), dus maakt het ook niet meer uit. Helaas geen goede tips. "Verstoppen" in melk of zo werkte niet (ook nooit bij mijn oudste, die kids zijn echt niet makkelijk te foppen).

Veel sterkte en beterschap voor je meisje!

Terug
Bovenaan