kinderziektes

Wij zijn ind e fase beland van de kinderziektes

1e week september verwachte ik reactie op de bmr prik, maar naast koorts ook spugen en na de koorts rode bultjes, De 6e ziekte.

1e week oktober, alweer koorts en daarna rode butljes, ze ging voor de 2e keer op voor de 6e ziekte, dit keer ietsje meer bultjes

1e week november, pseudokroep. Verkouden geworden na zwemmen (zwembad had het babybad te koud!) en gisteren hees, benauwd en blafhoest.

Benieuwd wat we volgende maand krijgen?
Ze is nu 16,5 maand en had hiervoor nog geen enkele kinderziekte gehad. Alleen koortsig door tandjes.
We hebben wel 4 katten en de opvang heeft 2 honden dus we houden het wel in de gaten.
Ik hoop dat ze nooit een kattenallergie zal krijgen want ze is er zo gek mee.

hoe gaat het bij jullie met de kinderziektes?
 
Onze meid was 2 dagen oud toen ze opgenomen werd in het zkh vanwege een infectie (8 dagen daar gelegen).

Ze was 2 weken oud toen ze spruw kreeg (ze was net 'n paar dagen uit het ziekenhuis).

Met 6 weken de waterpokken en met 8 maanden 5 dagen koorts oorzaak : dubbele binnen-ooronststeking.. Oh ja en tussendoor regelmatig neusverkouden..

Ach ja, ik denk dan maar zo : hopelijk bouwt ze er weerstand mee op..



 
hier in 10 maanden tijd al denk 8 x verkouden geweest, 2 x abkuur gehad voor slijm op zn longen, 2 x rs virus, 1 x 6de of 5de ziekte en verder vaak snottebellen en hoesten.
Tis een gevoelig mannetje door de eerste keer RS virus toen hij heel klein nog was (6 weken ofzo)
Hij zit ook op de creche waar hij ook virusjes oppakt.
Hoop idd op een super goeie weerstand straks!!!
 
Hier tot nu toe ( gelukkig) geen echte ziektes gehad. Wel heeft ze reflux, maar dat zie ik inmiddels niet meer als een kinderziekte, maar iets waar ze een jaar door heen moet. Verder wel regelmatig verkouden, dus vaak een neusspray gebruiken in de hoop dat het niet overslaat naar de oortjes. Twee tandjes zijn inmiddels door, was lastig, maar ook daar werd ze niet echt erg ziek van. Ik denk wel scheelt dat ik een huismoeder ben. Mijn oudste ging wel naar het Kvd en was het eerste jaar continu ziek. Voordeel was wel dat ze toen ze naar school ging een boel weerstand had opgebouwd. Ik verwacht dat mijn oudste, vaker ziek zal worden wanneer ze naar de creche gaat.
 
hoi dames

mara had ook reflux en regelmatig verkouden, maar dat zie ik niet zo als kinderziektes

wel blijkt nu dat de 1e keer 6e ziekte ws toch lichte mazelen was ivm de prik.
andere kindjes hadden ook exact een week later 3 dagen koorts en dan 2 dagen lichte bultjes

ik hou het in de gaten, aangezien ik ook zwanger ben
mara ging vanaf 3mnd naar gastouder met hondje, dus weerstand is er wel gelukkig hihi
 
Terug
Bovenaan