Kindival van VSM

Hoi allemaal,

Heeft iemand ervaring met de Kindival tabletjes van VSM? Wij hebben deze gekocht aangezien onze zoon Max weinig slaapt en voordurend huilt. Ik had al eerder een vraag gesteld over het inbakeren maar aangezien hij zich ook overstrekt mag dit dus niet. Dus hebben we deze tabletjes gekocht...maar ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft. Ik weet dat het hetzelfde merk is dan Cinababy en daar heeft men toch wel positieve ervaringen mee toch?

groeten Bianca moeder van Max
 
Hoi Bianca,

Ik ken die tabletjes niet hoor, maar tabletjes lijken me niet zo geschikt voor een baby. Ik weet niet hoe oud Max is, maar toch.
Wat ik vooral vreemd vind is dat je niet mocht inbakeren. Niels overstrekte zich ook, maar mocht ik gewoon inbakeren. Daardoor kreeg hij meer rust, huilde minder en overstrekte daardoor ook minder. Weet je waarom het niet mag? Niels sliep ook weinig en huilde de hele dag. Na drie maanden ging het veel beter en nu hij zeven maanden is huilt hij bijna niet meer (behalve zondag, maar toen was hij ziek).
Ik wens je heel veel succes, want zo'n huilende baby die niet slaapt is slopend! En ik zou toch nog het inbakeren weer in beeld brengen.
Groetjes,
Machteld
 
Hoi Machteld, dank je wel voor je reactie. Ze zeiden inderdaad dat inbakeren niet mocht vanwege het overstrekken. Het is inderdaad slopend als een kindje alleen maar huilt en niet wilt slapen. Max is 4 weken en slaapt overdag niet tot nauwelijks, huilen en vechten tegen zijn slaap dat doet ie contstant. S'avonds is het nog erger dan overdag, dan is het aan een stuk door en ontroostbaar. Overdag kan ik hem soms nog wel eens stil krijgen in een draagzak.. Die Kindival van VSM zijn tabletjes die je moet prakken tussen twee lepeltjes en dan kan je het geven. Is vanaf o jaar staat erop maarja........

Groetjes Bianca
 
Heb je al eens gekeken op de site van Kiss kinderen?
Dat zijn namelijk symptomen van het Kiss syndroom. Is niks ernstigs hoor. Dat gebeurd vaak als het kindje snel, of met geweld (vacuümpomp of tang) ter wereld komt. Er zijn dan 2 nekwervels over elkaar geschoven. Kenmerken zijn: overstrekken, ontzettend veel huilen, slecht slapen, en een moeilijke houding. Vaak is het met 1 of 2 bezoeken aan de osteopaat al zo goed als over. Echt je kent je kind niet terug. Het adres is www.kiss-kinderen.nl
Misschien zit ik er wel helemaal naast hoor. Het is absoluut niet mijn bedoeling je ongerust te maken.

Groetjes, Meta.
 
Hallo,
Wat vervelend voor je zeg. Wat betreft het inbakeren zou ik het niet weten want daar heb ik geen ervaring mee. Wat betreft de kindival zou je op de site van VSM kunnen kijken en daar eventueel een e-mail naar toe kunnen sturen om te vragen of het middel geschikt is voor zo'n kleine baby. Wel is belangrijk om te weten of zijn huilen niet een andere oorzaak heeft.
Nou veel succes ermee.
Groetjes Paulien
 
Hoi (Meta)

Nou we moeten dus een afspraak gaan maken met een manuela therapuut, waarschijnlijk heeft onze Max dus het KISS-Syndroom. Vandaag naar het CB geweest en die vertelde mij inderdaad over het KISS-Syndroom. dus ik ga zo maar even een afspraak maken.

Bianca
 
Hoi Bianca

Ik hoop dat het sneller beter voor jou en je mannetje word. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik ken wel een paar moeders waarvan hun kindje het had. Ze kende hun kind echt niet meer terug. Het kindje huilde haast niet meer en sliep goed, en dronk ook beter. Is ook eigenlijk wel logisch als je erover nadenkt. Als jij heel veel pijn in je nek hebt, lig je nooit lekker.
Sucses ermee!
 
Terug
Bovenaan