Kindje 7,5 maanden oud, wat vinden jullie van dit voedingschema?

Hoi,

Ons zoontje is 7,5 maanden oud.
Hij krijgt nu onderstaand schema te eten/drinken, maar ik heb het idee dat het te veel is, maar ben bang dat als ik wat anders uitprobeer dat ik hem weer te weinig geef..

07:00 half sneetje brood met smeerkaas en 200 cc aanmaakmelk.

10:00 fruithapje, banaan en sinaasappel met staafmixer pureren, hij eet alles op.

12:00   200cc aanmaakmelk met 5 schepjes bambix groeipap

15:00   200cc   aanmaakmelk

18:00 Groentehap met danoontje start

19:30   nu nog borstvoeding, vanaf vanavond 200cc aanmaakmelk.

Alles gaat er zonder moeite in, maar zijn buikje is altijd wel gespannen...
ik weet niet of ik hem 'te vee' geef ?

Het cb adviseerde me  2 papflessen per dag te geven, maar met de tweede heeft hij echt moeite. Dus die fles van 15:00 geef ik nu zonder bambix gewoon alleen melk.

En met de laatste voeding, van 19:30 heeft hij ook moeite. Hij dronk nauwelijks meer aan de borst, ik denk zelf dat ik nog te weinig heb. Hij slaapt sinds ik alleen de avond nog bv geef ook minder lang door 's nachts.

Wat is jullie schema... ? Ik word even gek van onzekerheid, ik wil hem niet te weinig geven, maar soms denk ik dat dit te veel is..

B.v.d. Nancy

Hoi Nancy,

ook mijn zoontje is 7,5 maand oud en zijn voedingsschema is als volgt:

7 uur 180cc melk met 3 schepjes smulpap
10 uur 150cc melk met  2 schepjes smulpap
12 uur 1 boterham met smeerkaas en wat roosvice
half 2 een half potje fruit met een ligakoek erin
half 5 een potje groente en een danoontje
7 uur 's avonds 180cc melk met 5 schepjes groeipap

Je ziet het is ongeveer hetzelfde schema, behalve dan dat jouw zoontje één fles meer krijgt. Dus ik denk dat je het goed doet. Het belangrijkste is dat het goed gaat met je zoontje en de een heeft nou eenmaal meer honger of behoefte als de andere.
Als je het gevoel hebt dat je hem teveel geeft, kun je ook eventueel kijken hoe hij het doet op een fles minder, maar dat moet je doen op je gevoel.
Vertrouw op jezelf, je doet het echt goed!!

Groetjes,
Petra

Hé meis,

Volgens mij doe je het wel goed hoor.
Gewoon afgaan op de behoefte van je kind, trekt ie het, is het goed. Heb je het idee dat ie te weinig krijgt, geef je hem gewoon wat bij.
En als je denkt dat ie te veel krijgt, hij houdt vanzelf z'n mond dicht als ie vol zit.

Mijn dochter is al wat ouder, net een jaar geworden, maar ik heb haar altijd zelf laten beslissen.
Ze heeft tot negen maanden borstvoeding gekregen, toen wilde ze niet meer omdat ik zwanger ben.

Maar wat ik wilde zeggen is dat als ze genoeg hebben, ze toch niet meer verder eten.
Je moet alleen uitkijken dat ze niet boven een bepaald iets komen met die poedermelk.

Hou in de gaten dat je kindje ook ouder wordt, en dus ook groter, en misschien verbruikt ie wel kei veel energie, en moet ie ook meer eten.

Je niet te veel aantrekken, ze zeggen dat mijn dochter een beetje aan de dunne kant is, maar ze eet 4 boterhammen, een fles van 210, fruit, avondeten met ons en twee danoontjes. En daarbij krijgt ze ook gewoon ranja of vruchtensap.
Ach ja komt allemaal goed.
X

Hoi,

Volgens mij krijgt je zoontje te veel "aanmaak" melk. Ik ga ervan uit je hiermee Nutrilon of andere poedermelk bedoelt. Als ik het goed heb krijgt je zoontje 800 cc aanmaakmelk per dag, terwijl hij op deze leeftijd maar 400 cc nodig heeft. Hij krijgt veel te veel eiwitten etc binnen. Ik heb een zoontje van dezelfde leeftijd en die wilde ik ook in de middag een fles geven, maar dat werd afgeraden ivm de samenstelling van de voeding. Hij heeft het volgende schema.

07.00        Flesje van 180 cc + 6 scheppen Omneo 2 + bambix
10.00        Fruithap
12.00        1 boterham en 50 cc opvolgmelk zonder bambix
15.00        yogurt met wat diksap
17.00        warme hap + danoontje
19.00        Flesje van 180cc + 6 scheppen Omneo + bambix

Tussendoor krijgt hij wat sap of water.

Succes!

Bedankt!
Ik heb gister de fles van 1500 uur overgeslaan...

Ging zowaar goed! heb hem diksap en een liga gegeven...
En de warme hap, een ipv 18uur om 17uur gedaan...

Bevalt hem ook beter, zit minder vol...
Laatste fles 2 schepjes bambix erdoor, en hij sliep dooorr! GE-WEL-DIG :)

Nens

Hoi!

Volgens mij is het helemaal prima hoor. Mijn dochter krijgt wel minder maar die heeft ook nooit echt veel honger en is zwaar genoeg (9,4 kilo en 70 cm bij 8 mnd).  Pap geef ik niet, aan melk heeft ze voldoende. Het CB vindt dit ook prima.

Hieronder ons schema:
7.00 fles opvolgmelk 200 cc
10.00 1 stuks fruit, met een paar slokjes water
11.30 1 boterham met smeerkaas/margarine (gaat er lang niet altijd helemaal in), met een paar slokjes water
12.00 fles opvolgmelk 200 cc
16.00 fles opvolgmelk 200 cc
18.00 groentehap (met veel moeite, ze eet soms maar 5 hapjes of zo)
19.30 fles opvolgmelk 200 cc

Hangt denk ik van je kindje af (en hoe hard 'ie groeit) wat het beste werkt. Als je denkt dat je kindje te vol zit, probeer je toch gewoon eens hoe het gaat met wat minder eten?

groetjes,
Anna

Terug
Bovenaan