Kindje aan de borst

Wie geeft er nog bostvoeding?

Ik nog volledig en geniet er nog veel van om die intieme momentjes met mijn kindje te delen. Hij is nu 18 weken en al flink gegroeid van alle mamamelk. Op mijn werk kolf ik 4 dagen per week, ook dat gaat goed en makkelijk.

Ben nog lang niet van plan om te stoppen. In elk geval 6 maanden wil ik halen, liever nog 9.

Hey Vinka, ik wou bijna t zelfde gaan vragen! Ik ook nog volledige borstvoeding met hier en daar een fruithapje. Ik kan me dus helemaal niet vinden in die 4 flessen per dag schema van de meeste moeders. Ik kolf 3 keer in de week op mijn werk en gaat prima. Maar had dus tot nu toe ook geen flauw idee hoeveel mijn kleine nou binnen kreeg! Zal bij borstvoeding dus veel minder zijn denk ik want kolf per keer z'n 160 cc max en klein is ze echt niet! Nu 65 cm en 7.4 kg met 4 maanden en 1 week. Ze gaat rond half 10 met laatste voeding naar bed en word rond 4 uur wakker voor voeding maar slaapt daarna gelijk door.

Heb hetzelfde als jou vind ons momenten aa de borst zo fijn dat ik dat echt nog niet wil missen.

Wel heeft ze nog beetje moeite met wennen aan de fles als ik werk, maar dat wordt steeds beter.

Hoi tash,

Lijkt een beetje op hier. Ook om 20.00/20.30 uur naar bed tot 4 uur s nachts. Later wakker maken om te voeden hebben we een dag geprobeerd, maar hij kwam weer om 5.00 uur. Zouden we echt een aantal dagen vol moeten houden denk ik. Maar op zich vind ik een nachtvoeding geven niet erg als hij direct doorslaapt. Hebben een co-sleeper dus ik hevel hem in een armbeweging over.

Kun jij op je werk evenveel kolven als ze thuis opdrinkt? Ik moet meeetal nog wel een keer extra aan de bak. Rechts kolf ik meestal wel 120, maar links minder, tussen de 60-100.

Volgens mij is borstvoeding vetter dan kunstvoeding, en in kv zit weer meer eiwit dan in bv. Je kindje gaat er steeds meer uit opnemen. De eerste weken zag je waarschijnlijk nog hele klontjes melkvet in de poepluiers zitten, nu is dat minder. Onze zoon poept maar 2 keer per week, niet vanwege obstipatie maar omdat hij zoveel opneemt uit de melk.

Wennen aan de flew blijft lastig he, wij zijn in week 5 al gestart mer om de dag een flesje afgekolfde melk om te oefenen. Ook veel flesjes geprobeerd, beste bevalt de dentalflesspeen van difrax, lijkt qua vorm op zijn Bibispeen.

Hoi Dames,

Noa (4 maanden) krijgt ook nog volledige borstvoeding. Wij zaten al een poos op 4 voedingen maar vorige week bij het consultatiebureau zeiden ze dat ze wel wat meer mocht aankomen dus ben ik weer naar 5 voedingen gegaan. De laatste krijgt ze rond 22.00 uur. (Voorheen sliep ze gerust van 7 tot 7 of nog langer maar nu moeten we haar dus 's avonds weer wakker maken).
Ik werk 2 dagen en kolf dan 2 keer per dag. Op mijn werk is daar moeilijk tijd voor te vinden en ik voel me ook wel een beetje schuldig tegenover mn collega s maar ik wil Noa voorlopig nog wel graag bv blijven geven.

Noa heeft trouwens nooit last gehad met het drinken uit een fles (gelukkig). Ze drinkt daaruit per keer ondertussen zo'n 210 cc per keer om de 4 uur als ik aan het werk ben. Ik kolf meestal rond de 180-200 cc per keer dus ik ga denk ik op n gegeven moment te weinig krijgen maar heb nog een voorraadje in de vriezer staan.

Gaabiej, niet schuldig voelen richting je collega's hoor. Je brengt een heel kind groot met die melk. Ik kolf ook twee momenten op een werkdag. Denk wel dat ze na een half jaar gaan vragen hoe lang ik nog doorga. Je hebt rechtop 25% van ke werktijd om te kolven tot 9 maanden.

Als je voorraad snel opgaat, kun je op je thuisdag ook kolven na elke voeding. Komt er bij mij wel minder, maar alle beetjes helpen.

Hey vinka wat goed dat je dat allemaal weet lol had zelf ook z'n vermoeden. Want bij t cb blijven ze ook zeggen dat ze echt een borstvoeding kindje is. Ik kolf ook 2 keer op mijn werk en krijg anderhalf uur daarvoor. Tja het is voor mijn dochter dus schuldig voel ik me niet echt maar is wel afleidend van mijn werk. Wil het toch ook het liefst tot 9 maanden volhouden.

Ik probeer me niet schuldig te voelen maar ik werk op een kinderdagverblijf dus de tijd dat ik kolf moeten de collega's het zonder me doen en dat is hard werken en het komt kwa tijd vaak niet goed uit. Ik probeer het meestal bij een half uur per keer, dus een uur per dag te houden. Ik werk 8,5 uur op een dag dus het zou meer mogen maar dat kan ik echt niet maken tegenover mn collega's vind ik.

Terug
Bovenaan