kindje aan de grote kant en minder werken!!!!

Hallo Dames,

Vanmorgen bij de vk geweest ben vandaag precies 18,5 week zwanger van onze eerste wondertje.
Ze heeft mijn buik na gekeken en vond mijn baarmoeder en al erg groot.
Zit al erg hoog iets boven mijn navel en ook vooral al veel na de zijkanten.
Toen ik vroeg wat betekende zei ze dat het vermoedelijk aan de grote kant is.
Dit gevoel had ik zelf vanaf het begin eigenlijk al.
Grappig he dat je zo;n voorgevoel kan hebben??
Hoogst waarschijnlijk wordt het een kindje van 7 a 8 pond. Mijn moeder was mee en ook haar kinderen onder ander ik waren ook 7 a 8 pond en 53 cm. Het schijnt dat het genetisch bepaald kan zijn. Hebben jullie toevallig ervaring met een groot kindje??

Heb nu veel last van mijn bekken en banden zijn nu al over belast de vk raad mij ook aan om minder te werken en meer rust te nemen.
Dit is zo moeilijk want ik voel me verder prima maar moet aan mezelf denken zegt de vk.
Maandag maar eens overleggen op mijn werk.

Hebben jullie ervaring??

sorry voor het lange verhaal maar wou het gewoon even kwijt.

Groetjes dipsy

Hallo Dipsy,

Mijn eerste kindje was ook best aan de maat. 54cm en ruim 8,5 pond. Zelf ben ik maar een klein onderdeurtje met mijn nog geen 1.60cm Dus daar kan je je wel wat bij voorstellen.

Zelf heb ik weinig last gehad, alleen van mijn bekken. Maar dat was goed te verdragen met fysio... Ben wel om deze reden door gestuurd naar de gyno, wat is toen heel erg vond. Achteraf ben ik blij dat ik in het ziekenhuis beviel, het duurde namelijk nog al lang. Maar heb het als erg prettig ervaren.

ben nu zwanger van de tweede en wordt extra in de gaten gehouden i.v.m. evt. zwangershapsdiabets. Veel bloedprikken en extra groeiecho's. Om die reden heb ik besloten ook deze keer weer in het ziekehuis te bevallen, voorals nog poliklinisch.

En jij?
Al door gestuurd naar de gyno, of loop je nog steeds bij de vk?
Als diabetes, voornamelijk ouderdoms, voorkomt in de fam. zou ik dit wel melden. Voor evt. extra controles...

Succes...

En wat betreft die rust, dat moet je zelf aanvoelen. Jou lichaam weet het vast het best wat je wel of niet aan kan.

Groetjes Youandi

Terug
Bovenaan