Kindje aan de grote kant en overbelast!!!!

Hallo Dames,

Vanmorgen bij de vk geweest ben vandaag precies 18,5 week zwanger van onze eerste wondertje.
Ze heeft mijn buik na gekeken en vond mijn baarmoeder en al erg groot.
Zit al erg hoog iets boven mijn navel en ook vooral al veel na de zijkanten.
Toen ik vroeg wat betekende zei ze dat het vermoedelijk aan de grote kant is.
Dit gevoel had ik zelf vanaf het begin eigenlijk al.
Grappig he dat je zo;n voorgevoel kan hebben??
Hoogst waarschijnlijk wordt het een kindje van 7 a 8 pond. Mijn moeder was mee en ook haar kinderen onder ander ik waren ook 7 a 8 pond en 53 cm. Het schijnt dat het genetisch bepaald kan zijn. Hebben jullie toevallig ervaring met een groot kindje??

Heb nu veel last van mijn bekken en banden zijn nu al over belast de vk raad mij ook aan om minder te werken en meer rust te nemen.
Dit is zo moeilijk want ik voel me verder prima maar moet aan mezelf denken zegt de vk.
Maandag maar eens overleggen op mijn werk.

Hebben jullie ervaring??

sorry voor het lange verhaal maar wou het gewoon even kwijt.

Groetjes dipsy




 
Hoi,
Mijn nu nog jongste was 3580 en 53cm bij de geboorte, wel heel netjes maar volgens mij is dat niet echt aan de grote kant hoor! 7ponders is volgens mij toch vrij 'normaal', vind het wel vroeg dat ze nu al zo'n schatting geeft, kindjes groeien toch in de baarmoeder al met sprongetjes!
Ik had bij de eerste ook al veel last van mijn banden bij 18wk, is allemaal nog zo strak! Tuurlijk moet je wel goed aan jezelf denken en je rust nemen, weet niet wat voor werk je doet, maar misschien kun je de zwaardere dingen aan een ander overlaten!
Succes ermee, groetjes
 
Hoi,

Jaaa ervaring genoeg!
Mijn oudste was volgens de verloskundige een gemiddelde baby. Maar met de geboorte was hij 8 pond en 54 cm.
Met mijn jongste kreeg ik groei echo's.
Volgens mijn gyn heeft dat alleen zin als je regelmatig laat doen.
Volgens die echo kwam er een 8 ponder uit.
Hij vertelde ook dat dit tegenwoordig meer normaal is dan een uitzondering.
7 pond is in mijn ogen dan ook een kleintje.
Mijn jongste was ruim 9 pond en 55 cm bij de boorte.
Natuurlijk is het pittig..zo'n buik mee slepen.
Maar ondanks dat ik 2 weken te laat was en nog een kleintje had die nog niet liep... werkte ik tot het eind door.
Ik werk op een dagverblijf...
Ik vind 18 week best snel om al te minderen met werken. Dan duurt het ook zoooo lang voor dat de baby er is. Vooral als je jezelf nog prima voelt.
Maar je kent je eigen lijf het beste!
Mijn ervaring is dat je banden minder worden, als het eenmaal is uitgerkt... je bekken blijft komen en gaan.
In beweging blijven en lopen kreeg ik als advies!

Succes!
 

De eerste was bij mij ook een flinke jongen. Vanaf week 20 had ik zoveel last dat ik bijna niet meer kon lopen. Kan nog goed herrineren dat ik door de ikea moest met een rolstoel. Ben ook vanaf week 24 minder gaan werken ik kon het echt niet meer. Bij de bevalling heb ik hem er toch uitgekregen dat viel wel mee, volgens mij maakt het niet zoveel uit hoeveel pond een kind weegt bij de geboorte. Maar ik zou het zeker rustiger aan gaan doen, uit ervaring! Wat eventueel ook kan helpen is naar de fysio gaan. Nu ben ik zwanger van de tweede en nergens last van, zal wel zijn omdat die banden al flink opgerekt zijn geweest.
 
Een gemiddeld kindje is tussen de 50 en 53 cm bij geboorte en 3500 gram. Zeven pond is in mijn ogen helemaal niet groot. Gewoon, normaal, gemiddeld. Dan moet je dit ook nog afzetten tegen jouw lengte en dat van jouw man. Kleine mensen zullen gemiddeld genomen kleinere kindjes krijgen en langere mensen gemiddeld genomen grotere kindjes.

Het nadeel is dat ze met 18 weken zwanger alleen nog maar de omvang van je baarmoeder kunnen voelen en niet het kindje zelf. Schattingen op baisis van voelen van de baby/baarmoeder zijn momenteel volledig zinloos, dat kan pas vanaf 32-34 weken. En dan moet je weten hoe vaak ze er dan nog naast zitten. Misschien heb je wel veel vruchtwater, kan ook. Mijn tweede was bijvoorbeeld 9 pond/54 centimeter én ik had veel vruchtwater. Ja, ik was tonnetje rond op het einde. Toch is hij de makkelijkste bevalling van de 3 geweest (de andere twee waren 3770 en 3970 en 53 centimeter).

Of je minder moet gaan werken kan alleen jij bepalen. Banden moeten zich aanpassen aan het toenemende gewicht van je kindje. Neem jezelf in acht en doe wat je denkt dat je kan. Jij bent daarin de leidraad en niet de VK.
 
Bij mij waren ze 8 (meisje),9 (jongen) en nog een keer 9 pond (jongen) en die laatste was een week te vroeg zelf. Ze dachten bij de laatste dat hij 7 pond zou worden nou mooi niet de laatste weken had hij er weer snel 2 pond bij gegeten. Zegt echt nog niets.
 
mijn 1e was 4760 gram en 56cm lang, ik heb me die zwangerschap hardstikke goed gevoeld, en 42weken lang kon ik alles doen wat ik wou. dus een groot kind hoeft niet perse te betekenen dat je minder kan en dat je er meer last van hebt.
 
onze kleinste was nog ruim 8 pond, de grootste 9,5 pond en ben nu zwanger van de 4e.
Toevallig gister de VK eens laten gokken (want veel meer dan gokken is het echt niet... ze hebben er hier op voorhand 3x naast gezeten namelijk ;-) en met jouw termijn is het vrijwel onmogelijk... bij de 20 weken echo zullen ze meer kunnen zeggen... toen liep onze jongste bijna 3 week voor op gemiddeld en dat klopte wel aardig dus) en zij denkt dat de kleine nu met 36 weken al op zo'n 7 pond zit en rond 40 weken uit zal komen op 8/8,5 pond.

Na de 9,5 van de nu nog jongste vind ik dat wel meevallen eigenlijk.

Tja wij krijgen blijkbaar grote kindjes en dat past bij mij/ ons. Bij de 3e en nu de 4e wel bekkenklachten, maar ja... een zw.schap is hoe dan ook een 'aanslag' op je lijf natuurlijk.
De oudste was 9 pond en bij hem had ik vanaf een week of 26 lage rugklachten tijdens het (zittende) werk wat ik deed. Toen ben ik wel minder gaan werken omdat er geen alternatief werk binnen het bedrijf was om staand/lopend te kunnen doen.
 
Terug
Bovenaan