kindje aan de grote kant en overbelast!!!!

Hallo Dames,

Vanmorgen bij de vk geweest ben vandaag precies 18,5 week zwanger van onze eerste wondertje.
Ze heeft mijn buik na gekeken en vond mijn baarmoeder en al erg groot.
Zit al erg hoog iets boven mijn navel en ook vooral al veel na de zijkanten.
Toen ik vroeg wat betekende zei ze dat het vermoedelijk aan de grote kant is.
Dit gevoel had ik zelf vanaf het begin eigenlijk al.
Grappig he dat je zo;n voorgevoel kan hebben??
Hoogst waarschijnlijk wordt het een kindje van 7 a 8 pond. Mijn moeder was mee en ook haar kinderen onder ander ik waren ook 7 a 8 pond en 53 cm. Het schijnt dat het genetisch bepaald kan zijn. Hebben jullie toevallig ervaring met een groot kindje??

Heb nu veel last van mijn bekken en banden zijn nu al over belast de vk raad mij ook aan om minder te werken en meer rust te nemen.
Dit is zo moeilijk want ik voel me verder prima maar moet aan mezelf denken zegt de vk.
Maandag maar eens overleggen op mijn werk.

Hebben jullie ervaring??

sorry voor het lange verhaal maar wou het gewoon even kwijt.

Groetjes dipsy

Dan weet je in ieder geval waar je klachten vandaan komen.
Maar ik hoor heel vaak dat zwangere vrouwen het moeilijk vinden om aan te geven dat het teveel is op het werk.
Zelf zeg ik ook steeds dat als het voor de baby beter is ik zo zal stoppen. Voor mezelf denk ik dat ik het ook minder makkelijk zou kunnen. Maar bekkenklachten moet je zeker niet onderschatten!!
Ik ken vrouwen die er altijd veel beperkingen door hebben gehouden.

Misschien kun je ook meer zittend werk krijgen, zodat je niet gelijk thuis hoeft te blijven.

Succes en pas goed op jezelf!

Ons kindje is ook aan de grote kant volgens mij..
Ik ging ook rond m'n 18e week naar de vk en m'n baarmoeder lag ook al boven m'n navel..
Vergeet steeds te vragen wat dit inhoudt.. :s
Op de echo is ie ook al tegen de bovenstreep..
Maar heb verder nergens last van, geen last van bekken en banden... Misschien komt dit nog..?
In ieder geval veel succes!!

Voor zover ze tot nu toe hebben gezien is ons kindje gemiddeld qua grootte. Ben nu ook 18,5wk en kan zelf de bovenkant van mijn baarmoeder voelen, die zit nu ongeveer op navelhoogte.
Met de bekkenklachten moet je inderdaad wel oppassen hoor! Goed naar je lichaam luisteren en aan jezelf en je kindje denken. Jullie zijn nu het belangrijkst!

Sterkte ermee!

Bij mij in de familie zijn juist veel kleine kindjes. Ik was zelf maar 48 cm, mijn zusjes ook. Mijn broertje was iets groter. De baby van mijn zusje was ook maar 49 cm. Ik zal dus vast ook wel een kleintje krijgen. Maar dat is ook wel schattig!
Ik ben nu bijna 17 week, de rand van mijn baarmoeder zit ongeveer een cm onder mijn navel. Dus lang niet zo hoog als bij jullie! Aan de zijkanten valt het ook wel mee, mijn buik groeit ook vooral naar voren tot nu toe.
En gister voor het eerst de baby gevoelt!!!

O ja, ik zou idd ook wel aan jezelf denken!
Mijn zusje had ook last van haar bekken en heeft nu, 4 mnd na de bevalling nog steeds last er van.
Nou doet ze ook weer niet zoveel er aan geloof ik, nog geen fysio enzo, maar goed... Is niet prettig in elk geval!
En probeer gewoon te genieten van de extra rust en vrije tijd, lekker zwangerschapsboeken en tijdschriften lezen, ook wel een keertje fijn toch?

Zwemmen schijnt trouwens ook heel goed te zijn om je spieren wat aan te sterken zodat je minder last van je bekken hebt.

Terug
Bovenaan