kindje ( bijna 11maanden) wil geen vast voedsel meer

Mijn dochter van bijna 11maanden wil al 3weken geen vast voedsel meer. Brood gooit ze op de grond of haalt ze uit haar mond. Fruit en avond eten tzelfde.. weet niet wat ik moet.. fles drinkt ze wel super goed en soms als ik haar eten pureer eet ze t wel maar vaak haalt ze t ook uit haar mond.. pap eet ze gelukkig wel.
Heeft iemand ook zoiets gehad? Zoja wat moet ik doen? Of gaat dit vanzelf over en is dit een fase?
Ik dwing haar niet. Als ze t niet eet dan niet.
 
Mijn dochter heeft ook zo'n periode gehad. Maandenlang at ze vrolijk haar bordje leeg en toen ineens niet meer of maar een paar hapjes. Brood hoefde ze al helemaal niet meer, dat was vooral leuk om op de grond te gooien.
Blijf doen wat je nu doet, bied het eten gewoon aan en maak er geen punt van als ze het niet wil. Fijn dat ze wel haar fles drinkt, zo krijgt ze toch nog best wat binnen.
Het ging bij ons vanzelf over maar heeft wel een tijd geduurd.
Overigens at ze op de crèche veel beter, misschien omdat ze het daar van de andere kindjes zag?
Wat je ook wel eens kan proberen is of ze zelf wil eten in plaats van gevoerd worden, en het eten voor haar neerzetten en dan zelf even iets anders gaan doen. Bij gebrek aan aandacht ging er bij onze dochter vaak toch nog wel iets in.
 
Terug
Bovenaan