Hoi,
Bij de kerk natuurlijk. Je moet bij de parochie van de kerk waar jullie je kindje willen laten dopen, informatie opvragen. Bij onze kerk is er een werkgroep Doopkatechese actief die dat allemaal regelen buiten de pastoor om. Bij een eerste kindje wordt verwacht dat je naar een bijeenkomst komt. Daar wordt alles uitgelegd en wordt met name gevraagd waaróm je je kind wilt laten dopen. Nu bij onze tweede hoefde dat niet meer. Met iemand van de parochie spreek je vervolgens een datum af. Hier wordt ook gevraagd of je het doopboekje zelf wilt maken (aan de hand van voorbeelden). Ik heb bij Merijn het boekje zelf gemaakt, met o.a. een foto van hem op de voorzijde. Nu bij Siebe heb ik dat weer gedaan, alhoewel het deze keer moeilijker is, omdat Marcel en ik niet meer samen zijn en de teksten dus niet echt meer klopten.
Onze Siebe wordt op zondag 29 oktober gedoopt. We doen er verder niet zo veel aan door de omstandigheden, maar bij Merijn hebben we toen iedereen die bij de doopviering was, thuis uitgenodigd en nog even een kopje koffie gedronken met wat lekkers erbij.
Succes met de voorbereidingen.
Groetjes Fonske.