Kindje draait nog alle kanten op met bijna 33 weken

Dag allemaal!

Ik ben nu 32,3 weken zwanger van mijn derde kindje. Ik moet dus nog 8 weken maar ben het al helemaal zat. De hele dag en nacht ben ik harde buiken aan het weg puffen en alles doet me pijn. Ik heb al wekenlang niet meer goed kunnen slapen.
Mijn buik doet overal zeer en steekt aan alle kanten.
Woensdag was ik bij de vk en toen ze ging voelen zei ze dat het niet gek was dat ik zo'n buikpijn had, ons kindje lag dwars. Ze kon dan ook niet opmeten en voelen hoe groot hij is.
Ze adviseerde me om als hij druk is op handen en knieeen te gaan zitten, maar dan wordt hij alleem maar drukker!
Hij lag wekenlang netjes met zn koppie beneden, en nu gaat hij ineens alle kanten op draaien. Is dat nog wel normaal in deze tijd?
Ik keek zo uit naar dat hij rustiger werd en minder zou gaan bewegen.

Liefs, Risje

Hoi Risje,

Mijn baby heeft ook lang dwars gelegen en ligt nu in een soort van hangmatje... hoofdje links naast mn navel billen in mn schaamstreek en voetjes/benen richting mn navel maar dan rechts. Mijn gyn vertelde me dat een beep kan en mag bewegen tot week 36 dan vinden ze het wel belangrijk dat ie in positie gaat liggen. Nu heb ik maandag weer afspraak bij de gyn en ben dan bijna 36 weken ik verwacht eigenlijk niet dat ie in de goede positie gaat liggen maar als dit wel zo zou zijn dan spring ik gat in de lucht.
Dus maak je vooral niet druk... jouw beep heeft nog de kans goed te gaan liggen en heeft ook nog de ruimte!

Succes, Sandra
35wkn

Grappig, ik ben vandaag ook 32,3 weken zwanger van de derde.
Ook hier een dwarsliggertje en dat is helemaal niet erg nog, wel vervelend vind ik.
Ik word er soms gewoon misselijk van.
Mijn tweede heeft tot een week voor de bevalling steeds overdwars gelegen.
Een paar dagen voor de bevalling heb ik toen een echo gehad en toen lag hij goed.
De tweede of volgende zwangerschap hoeven ze pas bij de geboorte in te dalen, dus het kan nog alle kanten op draaien.

Mijn andere 2 kindjes laen al snel goed en heb ik ook niet zo`n last van gehad. Alleen waren mn ribben wat beurs omdat ze dan steeds op dezelfde plek trappen.
Het maakt me niet uit of ik niet normaal zou kunnen bevallen, daar maak ik me helemaal niet druk om.
Ik baal alleen van die zere buik, daardoor ben ik ook erg beperkt in het bewegen en gaat alles zeer doen.
Stiekum hoop ik er een beetje op dat het geen groot kind is.
Mijn eerste was namelijk 2900 gram en mijn tweede 4040 gram!! Was achteraf een suikerbaby.
Ik krijg met 35 weken een groei echo om te kijken hoe groot de baby is.
Als hij nu nog alle kanten op kan, is ie misschien toch niet zo erg groot......

P.s. Margaretha, ik ben ook van 1980, grappig!!
Hoe oud zijn jou kids? Die van mij 8 en 3.

Ik heb de laatste dagen ook weer erg veel pijnlijke harde buiken van het gewiebel en gedraai binnenin.
Van mij mag ze nu ook goed gaan liggen.
Ik heb 2 keer een 8 ponder gebaard die die ook dwars lagen tot op het einde, dat zegt dus niks.
Of ik ben een uitzondering, haha.
Ik krijg 20 Augustus ook nog een groeiecho.
Dat heb ik vorige keren niet gehad, maar vind dat toch best wel fijn eigenlijk.
Ik hoop maar dat meisjes kleiner zijn, haha.

Mijn jongens zijn 6 en 2 en een half.

Okee nog geen garantie op een kleiner kind dus, hahaha.
Ik krijg 24 augustus de groeiecho. Heb ik ook niet gehad bij de vorige, omdat de vk vol bleef houden dat het een kleine baby was!! Terwijl mensen vroegen of ik een meerling kreeg, ik was verder nergens dik, had alleen een enorme buik.
Ik vind het wel fijn om nu van te voren te weten hoed groot het ongeveer is.
Dit wordt mijn eerste jongen, de andere 2 zijn meiden. Ben benieuwd!!

Terug
Bovenaan