Kindje drinkt veel minder lang

Mijn zoontje is bijna 2 maanden en dronk altijd ruim 20 min aan de borst en dan om de 3/4 uur overdag.
Sinds deze week drinkt hij elke keer maar 5/10 minuutjes.
Heeft iemand hier ervaring mee?

mijn dochter (inmiddels 4 maanden) drinkt ook vrij kort aan de borst (altijd gedaan). Soms is ze al in 2 minuten klaar. Volgens mij heeft het te maken met hoe 'efficient' een kind drinkt.
Misschien is je zoontje nu hij iets ouder is wat sterker, dus dat hij harder kan zuigen en dus sneller klaar is? Voelen je borsten 'leeg' nadat hij heeft gedronken? heeft hij genoeg plasluiers op een dag? is hij vrolijk? dan krijgt hij genoeg binnen. 
Als je twijfelt kun je een lactatiekundige bellen, zij hebben mij ook al een aantal keer voorzien van nuttige tips! 

Bedankt voor je reactie!
Ja genoeg plasluiers en is inderdaad gewoon vrolijk. Natuurlijk zijn huilmomentjes maar niet meer dan normaal ?
Mijn borsten voelen niet echt leeg..

Het kan ook zijn dat je zoontje nu bij zijn ‘8 weken’ sprongetje zit, dan kan het drink patroon opeens heel anders zijn. Dit kan soms een week duren, dus misschien is het een deze dagen wel weer als eerst.

Wat grappig. Mijn zoontje is nu 11 weken en merk ook dat hij sneller klaar is. Eerder ook 15-20 minuten per kant en nu ook 10-15. Ook meer onrust soms. Verder ook genoeg luiers. Hij is ook meer bewegelijk aan het worden en brabbelt meer. Misschien de sprong die er aan komt?

Ik merk nog steeds dat het elke dag anders is met borstvoeding en daardoor maakte ik me in het begin ook wel eens zorgen: drinkt ze wel voldoende, produceer ik wel genoeg? Daarom ben ik vooral gaan focussen op haar gedrag: het aantal plasluiers en is ze vrolijk en alert. Zolang dat allemaal goed is maak ik me geen zorgen meer. Ik heb zelf ook de ene dag meer trek dan de andere dag :)
Dat vind ik juist een van de mooie dingen aan borstvoeding: je kindje regelt het allemaal zelf en zorgt ervoor dat de productie wordt bijgesteld naar wat zij nodig heeft. Hoe gaaf!

Dan heb je dikke kans dat er een groeispurtje aan zit te komen! daar is natuurlijk energie voor nodig! na een paar dagen is je productie en zijn vraag weer in balans. 

Terug
Bovenaan