kindje druk, dan weer niet

hoi hoi,

ik ben nu 27,5 weken zwanger en maak me een klein beetje zorgen.

De laatste 2 dagen is mijn kindje een stuk rustiger dan normaal. Heb dagen gehad dat ik echte schoppen kreeg, maar de laatste 2 dagen is hij veel rustiger.
Heb net al de vk gebeld en zij zei al dat je je kindje tot week 28 echt niet elke dag hoeft te voelen.....
Maar toch... Had al bij haar aangegeven dat ik ook niet helemaal fit ben, en daar kan die kleine volgens haar ook op reageren.

Ik mag morgen zelfs naar het spreekuur komen om even naar het hartje te luisteren en mijn bezorgdheid weg te halen.

Herkennen jullie dit, dat jullie kindje soms een paar dagen druk is en dan weer een paar dagen juist rustig.
Het is niet zo dat ik hem helemaal niet voel hoor, als ik echt een kwartiertje rustig ga liggen en mijn handen op mijn buik leg dan krijg ik wel een schopje na een poosje.

liefs
Vanessa

Ik heb het inderdaad ook gehad toen ik zelf niet helemaal fit was en zo zijn er meer hier op het forum. H€et lijkt alsof de kleine je ook een beetje rust wil geven. Fixeer je niet te veel op alle dingetjes die je voelt in je buik, want je wordt er helemaal gek van op den duur!
Succes morgen in elk geval!

Toen ik 31 weken was maakte ik me op eens ook heel veel zorgen. Ik heb de verloskundige gebeld en ik mocht even naar het ziekenhuis voor een CTG en echo.
Toen ik daar aan kwam begon de kleine te bewegen. Ze vonden het helemaal niet gek dat ik me zorgen maakte en willen liever dat ik voor niets kom dan dat je later spijt hebt.
Soms kan je wel je zelf gek maken en dat moet je een beetje in toom houden.
De kleintjes slapen soms ook en bewegen dan niet meteen als wij het willen.
Toch fijn dat je morgen even langs mag komen en dan gerustgesteld wordt.
Groetjes Peetje

Hi,

Ik had altijd een heel druk kindje, tot de 34e week. Toen voelde ik nauwelijks iets meer!
Heb toen van de gyn een trappelkaart gekregen. Daarop moest ik bijhouden hoe vaak ik het kindje voelde trappen en de tijd op schrijven wanneer het de 10e keer was. Dat was een hele geruststellig.

Je zou het zelf ook gewoon bij kunnen houden. Je bent dan veel bewuster bezig met het voelen. Want soms kan je zo in gedachten zijn dat je denkt dat je het niet meer voelt.

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan