kindje groeit te hard

Hoi,

Ben vandaag 38.2 weken zwanger. Ben vanochtend op controle geweest bij de verloskundige.
Bij het meten van de buik kwam ze op een meeting die hoort bij een zwangerschap van 41,5 weken! Het kindje schatte ze op zo;n vrier kilo.

Nu moet ik morgen voor een groeiecho naar het ziekenhuis.
Ze gaf aan dat ze me in ieder geval niet willen alten lopen tot 42 weken. Eventueel volgende week strippen. Maar eerst even kijken wat de gyn zegt morgen.

Het is mijn tweede kindje en ik zou erg graag thuis bevallen. Maar ze gaf aan dat de bevalling wel zwaarder zou kunnen worden, Daar de schoudertjes van een groot kindje vaak wat moeilijker geboren worden. Het zou dus kunnen dat ik in het zikenhuis moet bevallen. Balen, maar wat moet dat moet.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe groot is de kans dat de gyn me morgen wil houden of in wil leiden?

Hoi Madelief,

Helaas heb ik er geen ervaring mee...

Maar ik wil je veel vast succes wensen voor morgen! spannende dag dus...
Ik hoop voor je dat ze het verkeerd gezien hebben en je kleintje gewoon groeit zoals hij groeien moet en niet te hard!

Groetjes Sabina

hoi,

hoor hier wel niet, ben inmiddels in november bevallen van onze 3e boven gemiddeld grote zoon .

Weet niet hoe groot je eerste kindje was?

Onze oudste woog 4545 gram, de middelste 4040 gram en de jongste spande de kroon met 4700 gram en was daarbij ook nog eens ruim 55 cm lang.
Vrij aan de maat dus, maar heb geen enkele keer moeite gehad om ze geboren te laten worden. Bij de oudste heb ik wel een knip gehad, maar dat was omdat hij afentoe behoorlijk dipte in zijn hartslag en gewoon SNEL geboren moest worden.

De middelste was er in 7 minuten persen en de jongste in 4 minuten, dus kan niet zeggen dat hun schoudertjes voor veel problemen hebben gezorgd.

Iedere bevalling is natuurlijk anders, dus vind het moeilijk om te zeggen: bij een ander geeft het ook geen problemen, maar vind het eerlijk gezegd ook nogal kort door de bocht te zeggen dat het vrijwel altijd zwaarder/moeilijker gaat met een groot kind.

Overigens hier ook bij de oudste een buik die voorliep, maar toen na de termijnecho nooit meer een echo gehad.... is overal zo anders als je alle verhalen leest.

Succes met de laatste loodjes!

groetjes,
Marije

Hai Madelief,

Ik zit in hetzelfde schuitje, bij mij was de baby bij 36.4 weken al geschat op 4400 gram! Er is toen vorige week al gezegd dat ze gingen inleiden en vanmiddag is beslist dat ze dat met 38 weken (begin volgende week) gaan doen om het kind niet te groot te laten worden, mede ook vanwege een eventueel moeilijker bevalling. Ik was al in het ziekenhuis onder controle omdat het kind al vanaf de helft van de zwangerschap steeds erg voorliep en ik heb sindsdien elke twee a drie weken een groeiecho gehad.
Of het allemaal op de natuurlijke manier lukt, kunnen ze pas bij de bevalling zelf zien, de ene heeft geen problemen om een groot kind te baren, bij de andere is er hulp nodig of misschien wel een keizersnede. Dan ben je echt wel blij dat je al in het ziekenhuis bent hoor en niet met spoed nog halverwege een bevalling daarheen getransporteerd moet worden.

Succes ermee, Sirah

Terug
Bovenaan