kindje is te klein

Hallo allemaal,

ik heb een vraagje.
ik ben gisteren naar de vk geweest en deze voelde dat het kindje veel te weinig gegroeid is de laatste 3 weken.
Volgende week dinsdag mag ik een echo laten maken om te kijken hoe groot het kindje is en of er iets aan de hand is.
Ook twijfelde ze enorm om me door te sturen naar de gyn. en ze zei dat ik dan misschien opgenomen zou moeten worden (als het kindje inderdaad te klein is) om bedrust te houden.
Dit heeft ze gelukkig nog niet gedaan omdat ik een grote wens heb om thuis te bevallen.
Heeft er iemand ook zoiets meegemaakt of weet misschien wat ik buiten rust nog kan doen.

Groetjes,
Carla
 
hoi
Ik heb bij mijn eerste zwangerschap een bloeding gehad en toen was ik 35 weken er is toen een echo gemaakt geen aanwijzing voor de bloeding alleen mijn dochter was aan de kleine kant.
Er is toen niets mee gedaan wel rustig aan doen maar verder niet. Ik ging 10 dagen overtijd en ben toen ingeleid en mijn dochter woog maar 2600 gram behoorlijk klein dus.
Achteraf bleek mijn placenta veel te klein te zijn geweest en als ze het eerder hadden geweten was ik ws al eerder ingeleid want ze was in de laatste weken niets gegroeid.
Nu ben ik voor de tweede keer in verwachting en heb met 20, 28 en vorige week met 37 weken extra groeiecho's gehad en deze groeit gelukig wel goed.
Als het echt te klein is zullen ze je zeker opnemen en nemen ze geen enkel risico ik wilde toen ook erg graag thuis maar ben achteraf blij dat ik in het ziekenhuis bevallen ben anders was het denk ik niet goed gegaan.
Succes verder en neem het zoals het komt.
 
hoi,


de vk kwam bij 20 weken zwangerschap ook achter dat mijn baby te klein was, doorgestuurd naar de gyn, mijn oorzaak was niet goed werkende placenta, ik ben met 34 weken opgenomen in het zh, naar 4 dagen voledige bedrust ging het niet meer goed met de baby hij had erge dippers, toen is hij met een spoedkeizersnede geboren, hij woog maar 1385 gram, en heeft een maand in het ziekenhuis gelegen, maar het gaat nu heel goed hij wordt volgende maand 1, en hij staat al.
ik wil je niet bang maken, maar zo is het bij mij gelopen.

mijn advies is veel rust houden.

heel veel succes.
groetjes ida.
 
Hoi Carla,

Bij mij is het juist andersom.Op 17 weken was mijn kindje al veel te zwaar. Niet te groot, maar wel zwaar, dus eigenlijk dik. Volgens de VK komt dat door het gebruik van harde suikers en onverzadigde vetten. Harde suikers zitten veel in citrusfruit, maar natuurlijk ook in alle zoetigheid en snoep. De onverzadigde vetten die in principe ontzettend goed zijn voor de ontwikkeling van de hersentjes zitten onder andere in vette vis als; makreel, tonijn, zalm, haring en zeewolf.

Misschien is het een idee om daar dan juist wat meer van te nemen? Ik wordt geadviseerd dit nu te laten staan..

Veel sterkte
       A3
 
Hoi Carla,

Rust, rust, rust, dan kan alle energie naar je kindje gaan. Ik begrijp dat je thuis wilt bevallen, maar uiteindelijk gaat het er om wat het beste voor je kindje is. Misschien valt het mee, maar het kan ook ernstig zijn. Je moet er niet te licht over denken.

Heel veel sterkte, groetjes Trudy
 
Hoi hoi,



bij mijn tweede kindje werd ook gezegd dat ze niet meer groeide, dit bleek uit echo's   met 34, 36 en 38 weken.

Vlak voor de uitgerekende datum werd ik ingeleid, uiteindelijk bleek
het allemaal nog wel mee te vallen, al was ze dan een kilo lichter dan
haar grote zus, ze was nog altijd ruim zes pond.



Sterkte allemaal



Miep (uitgerekend op 2 oktober van de derde)

 
Terug
Bovenaan