kindje ligt diep?

Hallo,

Vandaag moest ik op controle en kreeg ik een echo om te kijken of onze knul niet te groot was. Dat was niet het geval dus dat was goed, verder was ook alles prima met hem. Maar op een gegeven moment zei ze dat het kindje ' diep' lag. Ik vroeg toen nog of hij dus al aan het indalen was, maar ze antwoordde dat ze dat niet kon zien op de echo, maar hij ligt wel diep voegde ze eraan toe.

Kan iemand mij vertellen wat er bedoeld word als ze zeggen dat het kindje diep ligt want ik heb geen flauw idee.

groetjes, Jane 32 weken 3 dagen
 
Hoi,

Waarschijnlijk bedoelde ze achterin je rug dit is bij mij ook het geval dan is de baby niet zo duidelijk te zien.
Niets om je zorgen over te maken hoor!!!

Bobbian ( 30 weken 2 dagen )
 
Hoi Jane,

Mijn kindje ligt ook diep, maar is nog niet flink ingedaald. Ik weet het ook niet helemaal zeker, maar volgens mij ligt je kindje gewoon voor het aantal weken al vrij laag in de buik. Dus is het inderdaad al een beetje aan het indalen denk ik!!

Groetjes en succes,

Keesje, 33 weken en 5 dagen
 
Diep betekent zoals Bobbian zegt, diep in je buik (dus niet laag in je buik).
Daarom kunnen ze soms niet goed voelen hoe het kindje precies ligt. Bij ons konden ze ook niet goed voelen of het kontje of het hoofdje van het kindje beneden lag. Er moest een echo voor gemaakt worden om te constateren dat het (gelukkig) met het hoofdje beneden lag en zelfs al goed ingedaald was.
 
Terug
Bovenaan