Kindje ligt erg hoog!

<p>Ik merk sinds eind week 26 dat de baby in mijn buik erg sterk is geworden! En actief! Super leuk natuurlijk, je voelt hem schuiven en doen en ik vind het fantastisch, maar sinds die tijd is hij ook zo hoog gaan liggen :( ik heb helaas de lengte van 1.53 gekregen en af en toe doet het me best wel zeer dat hij richting de maag beweegt en schopt, ook geeft dit me een heel erg vol en drukkend gevoel, alsof ik word verdrukt. Herkent iemand dit rond deze periode? Ik ben nu 28 weken. ?</p>

Yup, heel herkenbaar. Ik ben ook maar 1.56, dus ik weet waar je over praat. Je kindje krijgt steeds minder ruimte, dat is normaal, maar in verhouding is het bij ons wel een stuk minder. Het wordt nog erger, ik ben nu 33 weken en ons kindje schopt alleen nog maar tegen mn ribben, zit regelmatig met een kont tegen mijn maag aan.... Het valt me mee dat ik nog niet blauw ben! Het hoofd ligt wel al in mijn bekken, maar nog niet vast, dus qua hoogte kan ie nog een beetje op en neer. Mijn eerste was rond deze termijn al ingedaald (met 30 weken begonnen en met 32 weken lag hij er al helemaal klaar voor), dus toen had ik er minder last van, maar een tweede daalt in de meeste gevallen wat later in. Op het moment dat je kindje gaat indalen, wordt het allemaal iets ruimer aan de bovenkant! Dus helaas een kwestie van doorheen komen...

Heel herkenbaar, ook van het velen bewegen bij dan sinds 28 weken. Sinds een aantal dagen zit ze heel hoog, ik voel haar steeds boven in de buik schoppen en ben serieus kotsmisselijk. Denk schoppen tegen mijn maag ofzo.. Ben overigens 1.65 m. 
Vanmiddag naar VK toevallig, ga nog wel is vragen of er iets tegen helpt of dat ik haar kan laten bewegen om anders te liggen haha. 

Ja voor mij ook herkenbaar, denk echt dat het met jouw lengte te maken heeft (ik ben 1.60). Sinds een week of drie is het hier minder (ben nu 37 weken). Ik denk dat hij is ingedaald (wel de 'verkeerde kant' op, met z'n billen in mijn bekken). Ook had ik niet zoveel last van de schoppen in mijn maag of naar boven toe, omdat onze baby dus in stuit ligt (dat is dan wel weer een voordeel van stuit haha, ik kreeg de trappen vooral bij m'n blaas). 
Zodra je baby indaalt gaat het beter, hoewel ik wel het idee heb dat wij kleine vrouwen er minder goed vanaf komen ;)

Terug
Bovenaan