Kindje ligt in een half onvolkomen stuitligging

Goedemorgen,

Gisteren dmv een extra echo kunnen zien dat het kindje in een half onvolkomen stuitligging ligt(kindje ligt met 1 been gestrekt naar boven en met het andere beentje onder de billen)
De verloskundige vermoede dit al maar dmv een echo is dit gisteren bevestigd.
Nu moet ik volgende week naar de gyn. voor een gesprek en wat de mogelijkheden zijn.
Waarschijnlijk gaan ze het kindje proberen te draaien.

We wachten in spanning af!
Hebben dit meerdere mensen of hebben er hier ervaring mee?

Groetjes

Hallo,

Eergisteren hebben ze een hartfilmpje gemaakt van de baby. Tijdens het filmpje lag de baby met het hoofdje naar beneden en de billen in de lucht. De rug lag links in mijn buik. ½ Uur later kreeg ik een echo en toen lag de baby links met de billen en rechts met zijn hoofdje. Gisteren hebben ze weer een hartfilmpje gemaakt en toen lag de baby weer dwars maar dan andersom. Dat zijn al 3 verschillende houdingen terwijl dat de baby al flink aan het indalen is. Een baby kan zich één uur voor de bevalling nog wel omdraaien, ook als hij is ingedaalt.

Bij mijn vriendin hebben ze de kleine gedraait en toen ze thuis was lag het alweer in stuit. Een paar dagen later hebben ze hem weer gedraait en toen is hij goed blijven liggen waardoor ze normaal kon bevallen.

Zo zie je maar weer..... die kleine heeft nu al een eigen willetje.
Ik ben benieuwd hoe het afloopt bij jullie, ik hoor het vast nog wel eventjes.
In ieder geval veel succes.

Liefs Petra

Hoihoi!

Mijn kindje ligt volgens mij al de 'hele' zwangerschap in een stuit. Volgens  mij met beide beentjes recht naar beneden. Ik voel in elk geval heel veel getrappel  helemaal 'onderin', net of hij/zij er uit wil trappen. Daarintegen drukt het hoofdje tegen mijn ribben...
De gynaecoloog dacht niet dat hij/zij nog uit zichzelf zal  gaan draaien. Hij stelde ook een draaipoging voor met 37 weken, dat is volgende week. Maar ik denk niet dat ik dit doe. Mijn buikwand is erg stug, de gyn kan niet eens voelen hoe het kindje ligt. Ook ligt de placenta tegen mijn buikwand, dus zijn er risico's dat deze tijdens het draaien kan gaan scheuren. Ik wil absoluut geen risico nemen, dan maar een keizersnee.  Want een stuitbevalling wil ik al helemaal niet. Ik ben namelijk zelf zo geboren en dat was best heftig (vertelde mijn vader zelfs!). De keizersnee  wordt dan met 39 weken gedaan. Het is nu nog even afwachten hoe het kindje volgende week ligt. We zijn vandaag begonnen met moxa-therapie. Kijk maar op www.stuitlig.nl Ik hoop dat het werkt, zodat ik toch normaal kan bevallen! Want dat wil ik natuurlijk het liefst!
Ik hoop ook dat jouw kindje gaat draaien, misschien heb je wat aan de site?
Succes!

Liefs Karin

Vorige week zondag heel veel buikpijn gehad, dacht dat het voorweeen waren.
Niet dus zo bleek dinsdag want het kindje was weer goed gedraaid.
Hopelijk blijft hij/zij nu goed liggen!

Groetjes

Terug
Bovenaan