kindje met een (te) laag geboortewicht (groei-achterstand)

Hallo, ik ben nu 41 weken zwanger en wordt uiterlijk woensdag ingeleid dmv een ballon (keizersnede vorige bevalling). Dit ivm een te klein kindje. Dit weten we al een aantal weken, maar tot op heden gaat t goed en groeit hij met de onderste lijn mee. Ik loop nu ong. 5 weken achter.

Heeft iemand daar soms ook ervaring mee? Hoe de bevalling ging, kreeg je kindje het moeilijk?

Of jullie kindje na de bevalling toch nog de couveuse in moest of een te laag glucosegehalte had of andere dingen? Of dat alles hartstikke goed ging en dat je kindje lekker gewoon mee naar huis mocht de volgende dag? Ze hebben gezegd dat hij zowiezo 1 dag moet blijven...

Alvast bedankt!!!!

Hoi cvn,
Mijn verhaal is wel iets anders... Mijn eerste zwangerschap verliep gewoon prima. Ik ben thuis bevallen. De bevalling duurde 6 uur en verliep prima. Ze hadden op een 6 pond geschat van te voren. Maar toen ze geboren werd bleek ze net 4 1/2 te zijn. Ze huilde meteen toen ze geboren werd maar toch moest ze meteen naar t ziekenhuis omdat ze toch n beetje geschrokken waren qua gewicht. Mijn man is meteen met onze dochter bij een kinderarts geweest en daar is ze goed onderzocht. Ze bleek erg pittig te zijn en ze reageerde prima op testjes. Daarom hoefde ze niet in de couveuse en mocht ze weer mee naar huis. Naast de borstvoeding moest ik wel n paar dgn extra bijvoeding geven, extra melk uit n cupje. Dit ging prima en ze groeide goed! Nu is ze 9 jaar en nog een pittige meid!!

Heel veel succes en sterkte verder!!

gr. Ing.

ik ben met 36w2d ingeleid voor mijn 2ling. de een was 2360 gr en mocht meteen bij me op de kamer. ze had haar suiker en temp meteen goed onder de knie. de ander liep 2,5 weekjes achter met de groei en was 1990 gr. ze kon haar temp niet goed regelen. ze heeft 1 dag in de couv gelegen, maar zonder toeters en bellen omdat dat allemaal goed ging. daarna heeft ze nog 12 dg in een warm bedje gelegen omdat ze zo licht was en de energie niet had om de flesjes leeg te drinken.... toen dit eenmaal goed ging, mocht ze de volgende dag (dag 14) mee naar huis. ze kreeg wel extra callorieen voeding, maar tot ze 2,5 kg woog en daarna hoefde ook dat niet meer....

succes ermee!!!

ik ben met 36w2d ingeleid voor mijn 2ling. de een was 2360 gr en mocht meteen bij me op de kamer. ze had haar suiker en temp meteen goed onder de knie. de ander liep 2,5 weekjes achter met de groei en was 1990 gr. ze kon haar temp niet goed regelen. ze heeft 1 dag in de couv gelegen, maar zonder toeters en bellen omdat dat allemaal goed ging. daarna heeft ze nog 12 dg in een warm bedje gelegen omdat ze zo licht was en de energie niet had om de flesjes leeg te drinken.... toen dit eenmaal goed ging, mocht ze de volgende dag (dag 14) mee naar huis. ze kreeg wel extra callorieen voeding, maar tot ze 2,5 kg woog en daarna hoefde ook dat niet meer....

succes ermee!!!

hallo cvn

mijn zoontje is ook geboren met een te laag geboortegewicht
woog 2140 gram
is door middel van een keizersnede met 37 weken en 4 dagen gehaald
hij groeide bijna niet meer en me vruchtwater was ook ver op
hij heeft 1 dag in de covouse gelegen en daarna nog 1,5 week in een warmtebedje
hij kon zelf zijn temperatuur niet goed vast houden maar voor de rest deed hij het prima dronk goed en groeide goed
hij heeft altijd de lijnen gevolgd
hij is ondertussen 4,5 jaar en is niks meer van te merken dat hij zo klein was bij de geboorte
nu heeft de mijne wel een ontwikkelingsachterstand maar heeft niks te maken met zijn laag geboortegewicht
hij is altijd vrolijk wat wil je nog meer toch
ben ondertussen 17 weken zwanger van de tweede maar hoop wel dat deze zwaarder is als het geboren is wordt in ieder geval beter in de gaten gehouden
en ik hoop echt dat dat ik deze kleine wel gelijk mee naar huis mag nemen
maar ja zoals ze zeggen moeders natuur wil is wet

heel veel succes

groetjes semmetje

Hoi,

Mijn oudste is ook geboren met een groeiachterstand (woog 2485gram) bij een zwangerschap van 39w en 6 d . Dat was per toeval in het ziekenhuis (ontsluiting schoot niet op) en hij zou de volgende dag mee naar huis mogen maar moest halverwege de nacht naar de high-care omdat temp zakte daar heeft hij 2 dagengelegen en daarna 1 dag medium-care. Daarna naar huis maar wel eerst botstvoeding vervolgens afkolven en dat als bijvoeding geven, dit moesten we 2 weken doen. Nu is hij bijna 4 en is zo gezond als een vis en normaal van postuur. De andere 2 waren gewoon van gewicht, werden wel extra in de gaten gehouden en zijn ook in het ziekenhuis geboren.

Groetjes Lis

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties!
Blij te lezen dat het bij jullie allemaal goed is gekomen.

Morgen word ik ingeleid en hopelijk valt het allemaal mee.... ben erg benieuwd!

Groetjesss

Terug
Bovenaan