Kindje met koemelkallergie (wie ook?)

Ons dochtertje (bijna 4 maand) heeft koemelkallergie. Dit hebben we ontdekt toen ze 1 maand was. Ze krijgt nu 5 flessen pepti op een dag. Ze groeit goed. Alleen spuugt ze veel. Ze is nu echt aan het fruithapje toe. Maar op de site staat dat je niet mag bijvoeden voor dat ze een half jaar is. Wie heeft ervaring hiermee?
Groetjes Evelise

Hoi evelise,

Ik kan je helaas niet helpen, maar zou graag van je willen weten hoe ze er achter zijn gekomen dat het een koemelkallergie is wat je dochtertje heeft.
Ik schijn het zelf als baby gehad te hebben,maar de symptomen kan mijn moeder haar niet meer herinneren.
Mijn dochtertje drinkt er slecht en weinig, spuugt ook vrij veel en heeft erg vaak luieruitslag. Ik heb geen idee of dit er ook maar iets mee te amken kan hebben of dat het altijd gepaart moet gaan met andere uitslag en eczeem.
Ik hoop dat je me iets kan vertellen.

Groetjes,
mama2004

Hallo

Mijn dochter inmiddels bijna 1 heeft een koemelkallergie wij kwamen hier achter toen ze 6 weken oud was
Suzanne had erge uitslag op haar gezichtje en last van diarree.

Ook spuugde ze veel , ik gebruik ook pepti en doe daar nutritron bij dit kun je kopen bij de apotheek.
dit is een verdikkings middel.

Groetjes Willeke
mama van Suzanne 2-4-06

Hoi,
mijn meisje is 7 mnd en krijgt ook pepti.Ze raden inderdaad af om eerder te beginnen met bij voieding dan 6 mnd.Maar wij zijn ook begonnen met 5 mnd.Ze was er zo aan toe.Ze spuugde op gegeven moment gewoon de flessen uit zovan ik wil wat anders,en we zijn begonnen met fruit(je mag beginnen met peer)eerst 2 lepeltjes volgende dag 5 dan half potje en dan heel potje van 4 mnd....enzo probeer je alles uit of je kindje er tegen kan.Na een week zijn we gelijk met groente begonnen,anders wennen ze te zeer aan fruit.Met groente mag je met bloem,broccoli,asperge,worteltjes beginnen.
Ook diksap zonder toegevoegde suikers mag je geven.
Tegen appel kan ze niet zo goed,ze wordt er onrustig en hulerig van,slaapt slecht `s middags,dus appel laten we even en proberen we achter 1/2 maandjes weer eens uit.
Wij zijn deze week zelfs begonnen met kipfilet onder de groente en aardappels te doen.
nou groetjes gaby

Hallo,

Koemelkallergie herken je aan: veel huilen, onrustig zijn, diarree, verkouden. Lieke had ook veel last van slijm (luchtwegen). Omdat ons andere dochtertje dit ook had herkenden we het snel.

Groetjes Evelise

Hoi,

mIjn dochtertje had ook allerlei allergieen waaronder koemelkeiwit allergie. Daarbij kwamen de andere allergieen nog eens.

De symptomen zijn heel erg verschillend hoor. Laat je niet afschepen omdat je niet aan de "eisen" voldoet want ons meisje huilde nooi, had geen diaree, sliep goed maar reageerde puur en alleen door eczeem over haar lijfje.

Ik zou echt wachten met de bijvoeding. Want het blijft moeilijk. Vaak denken wij dat ze er al aan toe zijn aan een hapje (en in sommige gevallen is dat ook zo maar meestal niet)
Wil je toch gaan proberen maak dan eens vrijblijvend een afspraak met een dieetiste want die kunnen je veel vertellen en uitleggen en lijsten meegeven van waar je mee kan beginnen enz.

Mocht je voor bijvoeding gaan ga dan voor vers want dan weet je precies wat er in gaat en waar ze op reageerd.
Begin met een hapje in de ochtend zodat je de reactie kan zien. Begin met iets wat het minst een reactie kan veroorzaken zoals banaan of groente.

Bouw het langzaam op en meng niets eerst 1 ding proberen, dan iets anders en als dat goed gaat kan je de twee dingen mengen.

De rede dat je beter niet kan starten met bijvoeding is omdat de darmen nog niet ontwikkeld genoeg zijn en zo te veel geprikkeld worden. En dan kan je een allergie in de hand werken. Na 6 maanden zijn deze wel goed ontwikkeld en is die kans een stuk kleiner.

Succes

Terug
Bovenaan