kindje minder voelen

Hoi allemaal,
Ik ben maandag 30 weken zwanger (wat gaat dat snel!!!)
en sinds een week voel ik mijn kindje een stuk minder bewegen. Eerst voelde ik het zodra ik ging zitten of liggen en nu kan ik soms een uur liggen en voel ik nog niets. Heel af en toe een schopje.
Is dit normaal? Heeft het kindje minder bewegingsruimte waardoor je het minder voelt? A.s dinsdag moet ik naar de verloskundige dus dan hoor ik het hartje wel weer. Ik weet wel zeker dat het nog beweegt omdat ik het af en toe dus toch voel, maar het maakt me wel onzeker! (en dat is waarschijnlijk niet nodig!)
Mijn placenta ligt aan de voorkant, dus het is zowiezo moeiijker om wat te voelen!

Groetjes, Lieke

Hoi
goh toevallig ook ik ben maandag 30 weken.
ik had het er vanochtend nog met mijn man over dat ik het ook minder voel, ik had vanacht trouwens ook buikpijn en vanochtend maar ook ik voel het nog wel maar minder en mijn placenta ligt ook voor, misschien is het wel normaal ik las vandaag nog dat het kindje nu geconcentreder ging bewegen, ik moet maandag naar het ziekenhuis voor een extra groei echo omdat mijn eerste kindje iets aan de kleine kant was.
ik wens jou een hele fijne zwangerschap toe.
gaat snel he?
groetjes

Hoi meiden,

Ook ik ben morgen 30 weken zwanger. Ik heb me aangemeld bij hallowereld.nl. Hiervan krijg ik iedere 4 weken een aantal vragen. Bij de laatste zat ook een vraag over het voelen van je kindje. Hieronder de info die erbij hoort.

Als je 28 weken zwanger bent, dan voel je je baby bewegen. Elke dag, als het goed is. Als je zelf veel beweegt, dan beweegt de baby minder. Als je zelf bezig bent, dan voel je de bewegingen van je baby niet zo snel. Maar je baby beweegt wel. Heb je je baby al een tijdje niet gevoeld? Ga dan rustig zitten of liggen. Let goed op wat je voelt in je buik. Voel je na een uur nog steeds niets of ben je ongerust? Bel dan je verloskundige of gynaecoloog, het liefst overdag. Als het nodig is, kunnen zij dan meteen extra onderzoek doen.

Maar ik zou het zowiezo aangeven bij de VK. Ik voel de kleine uk wel heel veel, hij/zij zit soms echt te vervelen. Maar het is wel prettig voor je gemoedsrust. Ons zoontje was ook zo'n actieveling, maar deze uk is wel een stuk gemener. Ons zoontje heeft m'n nieren altijd met rust gelaten, deze uk dus niet. Maar ik neem de gemene en irritante schoppen graag voor lief.

Groetjes,
Leeuwtje

Hallo
ik ben vandaag even rustig gaan ligen en heb het toen goed gevoeld, ook de rest van de dag was de baby heel bewegelijk,
misschien had de baby gewoon een paar rustige dagen.
nou fijne zwangerschap gewenst.

hoi allemaal,
Nou gelukkig heb ik mijn kindje toch nog wat gevoeld het weekend. Niet veel, maar het beweegt wel! Morgen moet ik naar de verloskundige dus dan zal ik wel horen hoe het komt!
Dankjewel voor de lieve reacties!

Groetjes, Lieke

hoi hoi
nou ik heb vanmiddag mijn extra groei echo gehad zag er allemaal goed uit,
alleen iets aan de kleine kant maar ja dat had ik met de eerste ook net iets boven de onderste streep van de groeigrafiek.
donderdag naar de verloskundige.
groetjes

ik ben vandaag ook 30 weken en het wordt nu echt spannend vind ik...
Kindje voel ik nog steeds - sommige dagen echt heel veel en andere dagen minder. Maar het is altijd raak bij de zwangerschapsyoga waar ik heel ontspannen moet zijn:)
Volgens mijn boeken kunnen de indaling al over een paar weken beginnen en dan zou het wat rustiger worden.- maar ik moet het voelen voordat ik het geloof met deze actieveling in mijn buik....

Mor 74

Voel het kindje regelmatig, maar ene dag wel minder dan de andere dag. Volgens mij heeft kindje nog veel ruimte (enorme buik heb ik....) dus voel ik het nog niet altijd evenveel. Als je je ongerust maakt gewoon bellen, hoor! Heb ook al een paar keer gebeld, omdat ik last van duizeligheid heb (flauwvallen en zo, ja, lage bloeddruk dus) en in een keer enorm opgezette voeten had in 1 keer en dat vond ze helemaal niet erg (voelde me wel een beetje stom om te bellen)
Kunnen jullie echt al aangeven of het een beentje of een armpje is? Ik voel dat echt niet, zie alleen punten en gaten in mijn buik als ie flink aan het bewegen is, maar wat er dan beweegt....

Terug
Bovenaan