Kindje net 1 jaar en weer zwanger

Ik heb een zoontje van 15 maanden en ben inmiddels al weer 17 weken zwanger van de 2e. Hij was 13 november 2006 1 jaar geworden en in diezelfde week kwam ik er net als jij achter dat ik zwanger was van de 2e, eerst had ik de schrik goed in de benen help 2 kinderen zo kort op elkaar dat trek ik niet dacht ik. Ik zie er nog steeds wel een beetje tegenop hoe het allemaal zal gaan lopen als de kleine geboren is maar voor mijn zoontje is het natuurlijk wel hartstikke leuk een broertje of zusje die 20 maanden in leeftijd verschilt. Geniet lekker van je zwangerschap!

Groetjes,

Puk

Bij mij zit er 13 maanden tussen mijn twee kinderen. Na 5 maanden was ik alweer in verwachting. Dat is wel wat snel moet ik zeggen maar krap 2 jaar leeftijdsverschil is toch geweldig?! Hebben ze wat aan elkaar. Die van mij, nu 21 en 8 maanden zijn gek op elkaar!

Ik was na 11 maanden weer zwanger, helemaal gewenst, echt leuk. Het zal best erg druk worden maar ik denk dat de kleintjes heel veel aan elkaar zullen hebben, leren delen en minder kans krijgen om gruwelijk verwend te worden. Het lijkt mij juist moeilijk om als je bijna uit de luiers bent weer overnieuw te beginnen en dan moet je oudste zich altijd erg aanpassen aan het ritme van de jongste, dus wat makkelijker is? Als je er maar blij mee bent toch!

Hallo,
Ik raakte weer zwanger toen ons zoontje 10 maanden was. We hadden er niet op gerekend dat ik weer in 1 maand zou zwanger raken ;) Maar wel heeel erg gewenst. Ik ben nu 38 weken zwanger en de tijd is echt omgevlogen, veel sneller dan bij de eerste. In mijn omgeving werd in het begin wel eens de opmerking gemaakt dat het erg druk is en zo, maar nu hoor ik dat eigenlijk niet meer. Daarbij stel ik me in op een drukke tijd, dus ik zie er ook helemaal niet tegenop. Kan juist niet wachten tot de baby er is, ben zo nieuwsgierig. Ik denk dat weinig of veel verschil in leeftijd beiden zo zijn voor- en nadelen heeft. Het is maar net hoe jij daar mee omgaat, hoe jij er naar kijkt.
Ik vind dat drukke en moeilijke periodes worden afgewisseld worden door rustige en makkelijke periodes, en dat zal met twee kindjes niet anders zijn.
Heel veel geluk met je zwangerschap, geniet ervan, het gaat nu nog sneller.
Groetjes Noor, mv Skip, zwanger van ?

Het is leuk, zo snel. Maar voor mij is dat niet supersnel. Mijn 2e was geboren! toen de 1e bijna 11mnd was.   Soms is het even druk, vooral omdat de 3e na 18 mnd kwam. Nu zijn ze 6 en 7 en 8 jaar ( en 3 Jaar) en verwachten wij de 5e. Ben nu 7 weken.

Ga er lekker van genieten en het is erg leuk om met een dikke buik achter een kinderwagen te lopen.

Mijn tweede dochters ook nog maar 5 maanden toen ik alweer zwanger raakte van mijn derde kind. Ik ben nu inmiddels ruim 30 weken zwanger van onze derde. Dus er zal tussen onze tweede en derde kind 13 maanden tijd zitten. Wel spannend dat ze dicht in de leeftijd met elkaar opgroeien, maar ook best moeilijk denk ik. Maar goed, we wachten af....

hoi willemijn, wat leuk voor jullie zeg. Is het soms niet heel erg druk? Wij hebben nu 3 kids, en oefenen voor nr 4, maar denk wel dat het in 1 slag meegaat. Ondanks de te verwachten drukte, kijk ik er iedere maand naar uit, dat het hier nog eens raak mag zijn, maar nu duurt het langer als bij de andere 3. groetjes Wendy

Terug
Bovenaan