kindje niet meer ingedaald.

A

Anoniem

Guest
hey meiden.

mn meissie lag al een paar weekjes ingedaald.

nu kom ik vanochtend bij de verloskundige, zegt ze dat het hoofdje niet in ingedaald. dus ik zeg: hoe kan dat nou, er wordt mij al een paar weken vertelt van wel.
ze keek op hun lijstje waar ze alles over me bijhouden en zag dat ze idd al ingedaald lag.
nu blijkt ze dus met haar hoofdje weer uit mn bekken te zijn :S
ze zat dus nog niet goed "vast"

baal er echt van, want kan nu hoogst waarschijnlijk niet in het kraamhotel bevallen.
als het volgende week nog niet goed is, moet ik dus in het ziekenhuis bevallen. en dan moet ik rekenen op een keizersnede.

ook hebben ze weer een vingerprik bij me gedaan en nu schijnt ook mn ijzer niet goed te zijn.
die staat op 6.6 het was ook niet slecht maar redelijk zoals ze zei.
daar heb ik nou een of ander kruidendrankje voor gehad genaamt floradix.

zit er even helemaal doorheen.
zo denk je alles gepland te hebben, valt alles regelrecht weer in de soep!

sorry voor al dit geklaag maar moest even mn ei kwijt bij jullie.

liefs, do
precies 38 weken.

Hoi Do,

Als ik jou was zou ik er niet over in zitten.
De mate van indalen zegt bij mijn weten niets over de plaats van bevallen.
Ik heb twee dochters. Ze zijn beide pas ingedaald toen ik ca 8 cm ontsluiting had.
De vliezen braken toen, ze daalden direct in en vrijwel onmiddelijk volgde volledige ontsluiting en persdrang.
10 minuten later waren ze er.
Volgens mijn verloskundigen was er geen enkel bezwaar om thuis te bevallen, dus dit heb ik ook gedaan (heerlijk!!!)
Ze hebben wel bij 39 weken per echo gecheckt of er een reden was voor het niet inalen (bijv. voorliggende placenta)
Dit bleek beide keren niet het geval.

Ik zie dus niet in waarom jij in het ziekenhuis zou moeten bevallen, laat staan waarom het een keizersnee zou worden.
Natuurlijk, vantevoren weet je nooit hoe een bevalling gaat lopen, maar heb vertrouwen.
Dat is het allerbelangrijkste!

Gebruik je voor je Hb al roosvicee ferro? ik deed een paar keer per dag een scheutje door de jus dórange (vit C verbetert de opname van ijzer uit je voeding) en dit heeft me goed geholpen (laatste maand zelfs nog een hb van 8,5)

Ik wens je een goede bevaling, hopelijk in het kraamhotel en geniet lekker van je kraamtijd!!

liefs, Vis 79 (16 wkn zwanger van 3e kindje)

Ons kindje lag met 40 weken ineens niet meer ingedaald. Het enige wat er toen veranderde is dat ik direct zou moeten bellen en gaan  liggen  als de vliezen braken. Het kindje zou dan waarschijnlijk versneld indalen en dat wilde de vk in de gaten houden. Over het ziekenhuis (laat staan een keizersnede) is niet gesproken. Gelukkig bleek het hoofdje met 41 weken wel weer ingedaald en vast te zitten, dus is meteen bellen ook niet meer nodig.
Ook ik drink al een paar weken Roosvicée Ferro en bij  mij werkt het ook erg goed. Het is  hier niet bij alle drogisten te koop, maar Etos heeft het iig.  

Ik kreeg rond de 35 weken ook te horen dat de baby netjes ingedaald was. Later is hij er ook weer uit gegaan. Het enige wat ik moest doen als mijn vliezen braken is onmiddelijk gaan liggen, das alles. Uiteindelijk is mijn baby niet ingedaald t/m de persweeën toe. Ik heb die nog weg moeten puffen om hem wat beter in te laten dalen. Helaas resulteerde de bevalling wel in een gebroken schaambot en dat wens ik niemand toe. In mijn geval was dit echter te wijten aan het feit dat ik te weinig hormonen in mijn lichaam had waardoor mijn bekken niet verweekt waren. Dus in feite heb ik hem door een te stijf bekken geperst. Maar ik snap ook niet zo goed waarom ze nu al over een keizersnede praten, je hebt nog 2 weken de tijd en indalen kan in 1 nacht gebeurt zijn. Ik zou me niet te druk maken hoor!

hey meiden.

ik ben blij dat jullie eigenlijk alle 3 het zelfde zeggen.
( gelijk gaan liggen en bij jullie is niks gezegd over een keizersnede)

snap dan alleen niet zo goed waarom dat bij mij wel werd gezegd. heb de hele nacht wakker gelegen.
lag maar te piekeren.

nu ik jullie berichten heb gelezen, ben ik wel wat meer gerust gesteld, het kan dus nog wel goed komen!

nou, jullie lezen wel weer hoe het afloopt.

bedankt voor jullie reacties. en een fijne zwangerschap!!!

liefs, do

Mijn eerste was eerst ook ingedaald en daarna niet meer (met 40 weken was hij uit mijn bekken gekomen) en tijdens de bevalling bleek dat zijn hoofdje nog steeds te hoog bleef staan en niet naar beneden kwam.
Ik ben dus inderdaad na bijna 24 uur bevallen middels een keizersnede.

Ik hoop  voor je dat je kindje alsnog weer naar beneden komt!

gr mama van MD en JA

voor je lage ijzergehalte zou je ook nog floradix kunnen gebruiken: een natuurlijk "kruidenelixer" te koop bij drogist en reformwinkels die je ijzergehalte oppeppen. Inderdaad wordt het nog beter opgenomen als je het in combinatie met vit C (bijv door de jus dórange) inneemt.
Ik duim voor je dat je gewoon thuis kunt bevallen. Ga er wel vanuit voor jezelf dat het niet zo is, en bereid je op zh-bevalling voor. Dan kan het alleen maar meevallen als het anders is, toch?!
Succes met de laatste weekjes, geniet nog van dat wonder in je buik
Groetjes mira

Hallo,

Mijn zoon lag ook een aantal weken voor de bevalling perfect ingedaald en is ook op het laatste moment teruggeschoten. Ik moest wanneer het vruchtwater knapte wel gelijk gaan liggen zodat ze konden voelen of hij dan wel goed lag. Uiteindelijk hebben ze (thuis) mijn vruchtwater doorgeprikt en kon ik gewoon thuis bevallen. Het kan dus allemaal nog helemaal goed komen hoor! Ik snap alleen niet zo goed waarom je met een keizersnede misschien moet bevallen.....vind dat wel een beetje zwaar juist omdat kindjes heel vaak nog even terugschieten en gewoon via de normale weg kunnen komen!

In ieder geval veel succes en ik hoop dat je gewoon op je eigen manier kan bevallen!

Brechtje

Terug
Bovenaan