Kindje(s) ingedaald en beleid ziekenhuis?

Hi Ladies,

Zijn jullie kindjes al helemaal ingedaald?
Ik ben benieuwd!

Bij mij valt of staat daar veel mee, aangezien de eerste met een keizersnee is gekomen (na 42,5 week, want ze houden zo van wachten in Nederland ;-) omdat hij nooit ingedaald was.
Ze weten niet zeker of dat kwam omdat hij niet 'pastte'.

Bij een tweede kan dat indalen doorgaans helemaal aan het einde gebeuren,maar aangezien er bij mij dus ook n kans bestaat dat het weer niet past is er een deadline gesteld.In de 40ste week gaan ze kijken hoe of wat, ingedaald, dan inleiden, niet ingedaald, dan keizersnee,
Volgens de gyn 'was ze aan het indalen', ze lag wel met haar hoofdje in het bekken, maar niet vast.
Ik moet het eerst nog maar ns zien, zo ging het met mijn zoon ook, maar echt indalen ho maar.

Sowieso is het beleid van mijn ziekenhuis (godzijdank) inmiddels dat ik met max 41 weken beval en dat de bevalling niet langer dan 12 uur mag duren.

Hoe zit dat bij jullie?

Ik hoor het graag!

Liefs,

mum-to-be

Ha mum-to-be,

Was vorige week bij de vk en kleine was nog niet ingedaald, lag echt nog helemaal los. Ben nu 37wk2dg. Heb wel het idee dat de kleine nu wat lager zit, want sinds 2 dagen heb ik wat minder last van maagzuur. Moet morgen naar de gyn voor een groei-echo, omdat onze eerste nogal aan de maat was (ruim 9 pond). Ben 2 weken terug ook geweest en toen lag hij/zij al wel 2 weken voor op groei. Ben benieuwd hoe het nu is.

Bij ons laten ze je dus inderdaad rustig tot over de 42 weken lopen, genoeg voorbeelden in mijn omgeving (onze eerste is met 42 weken geboren). Ook nu de kleine wel groot uit lijkt te vallen, liet de gyn doorschemeren dat ie niet van plan was om eerder in te leiden, want "we weten dat ruim 9 pond past". Erg blij was ik natuurlijk niet met die opmerking.

Ik hoop voor je dat die kleine nog gaat indalen, ik kan me voorstellen dat het zo onzeker is op deze manier. Wel/niet ks en stel dat de kleine wel indaald, betekent dat dan dat het past? Lijkt me niet zo fijn, die onzekerheid. Sterkte!!

Liefs,

Bij mij is het kindje volledig ingedaald zij de VK vorige week. Toen was ik bijna 36 weken. Ik vind het wel een fijne gedachte, hoewel ik de laatste tijd wel meer pijn onderin heb. Daar zit nu echt iets tussen!

Hij is gelukkig al ingedaald, ligt al vast. Maar kan nog iets lager. Ik heb weinig ruimte in mijn buik dus hij moest wel;)
Ik heb gisteren gehoord dat ze met 41.5 doorsturen naar gyn en met 42 weken inleiden.
Nu heb ik dan een probleem want rond 42 weken is mijn man een paar dagen niet thuis (helaas kan het niet anders) Bevallen alleen? Nou echt niet!!! Zeker met een 5 jarige in huis. Hoe leg ik dat nou uit aan de vk?

Oeii wat vervelend dat je man rond die periode juist een paar dagen niet thuis is Kitkat.. Hopelijk komt de baby voor die tijd.

Ik ben nu zelf 38.5 week en de kleine is ingedaald.
Bij 40.5 week wordt ik doorgestuurd naar de gyn en bij 41 weken ingeleid. Mocht het nog helemaal goed gaan met de kleine en met mij kan het evt. verlengt worden naar 42wk (op eigen verzoek).

ik heb weer een 8 ponder in mn buik dus die neemt heel mn buik in beslag.
was 2 weken terug goed aan het indalen en hij lag ook nog helemaal tegen mn ribben aan!, vorige week had die gyn die ik had er niet naar gekeken (dom mens was dat zeg)

donderdag moet ik weer.....

ik hoop niet dat ik over de 40 weken heen ga want 8 pond vind ik wel groot genoeg!
maandag ben ik 40 weken.

de mijne was bij de controle van 35 weken al ingedaald. Dus daar hoef ik me gelukkig geen zorgen over te maken.
Ik moet zo weer naar de verloskundige, ga meteen maar vragen wat hun beleid is over inleiden enzo als de baby op zich laat wachten. Moet er niet aan denken om 2 weken langer met die bowlingbal tussen mn benen door te sjouwen. En ik ben vrijdag pas 37 weken, dus moet nog wel even..
Wat is dat toch in Nederland dat de baby's zo lang moeten blijven zitten?

mijn kleine ligt al een aantal weken ingedaald en ook vast.
veel dieper kan ze niet want dan komt ze eruit!
zo voelt het dus soms ook!
het is mijn 4e en ze waren allemaal al erg snel ingedaald, al bleven ze echt wel tot week 41 zitten!

Terug
Bovenaan