Kindje sla(a)p in maxi cosi?

Hoi allemaal,

Gister was mijn zoontje gezellig een dagje bij oma geweest. Aan het eind van de dag reden we samen naar huis(half uurtje rijden). Thuis haalde ik hem uit de auto en zag ik dat hij helemaal slap in zijn maxi cosi lag/hing, zijn hoofd lag voorover op zijn schoot. Ik schrok me kapot. Ik heb hem uit zijn maxi cosi gehaald/gescheurd en wakker gemaakt. Het duurde echter wel even voor hij wakker werd, terwijl hij meestal al wakker wordt als de auto stopt. Dit zelfde gebeurde een maand eerder ook al en ik voel me er erg rot door. Gelukkig ging verder alles goed met mijn zoontje en heb ik hem even wat afgekoeld met een natte washand en toen in bed gelegd.
Nou vraag ik me af of hij gewoon sliep(in een enge houding) of ..?? Slapen andere kindjes wel eens zo??
Mijn zoontje had gister, een warme dag, goed gedronken en normaal geslapen. Ik twijfel of ik naar de huisarts moet gaan, maar ja wat kan hij verder, mijn zoontje is goed gezond.. ik denk dat hij gewoon sliep, maar ja.. pffff wat kan je je toch een zorgen maken om je kind.
Hopelijk heeft iemand een reactie/tip

Groetjes

Hoi,

Jurre had laatst ook zijn hoofdje naar voren hangen en sliep zo. Ik heb zijn hoofdje weer naar achter gelegd en de maxi cosi iets platter geschoven.
Maar als je het niet vertrouwd en denkt dat er iets anders is dan zou ik toch even naar de huisarts gaan.

groetjes
Jadeje

Ik herken het op zich niet, maar als je de maxi-cosi te veel naar voren hebt staan, probeert je kind rechtop te komen en daar kan het misschien ook door komen. Ook kun je misschien de riempjes iets strakker zetten, zodat hij niet naar voren kan komen. Maar ik zou wel even naar de huisarts gaan omdat ie niet gelijk wakker werd, toen je dit probeerde. Het leek wel of nie versuft was, of ie misschien zuurstof te kort had... ademde hij wel gewoon en had ie een normale kleur???
Eng hoor.....

Als Jens in diepe slaap is wil ie ook nog wel eens zijn hoofdje in een enge stand hangen in de maxi cosi. Er zijn van die dingen voor. Een soort van langwerpige kussentjes die om het nekje gaan.
Wij hebben in de auto een spiegel waardoor ik Jens weer kan zien in mijn achteruitkijkspiegel en dus ook in de gaten kan houden of hij niet heel erg met zijn hoofd naar voren hangt. Deze spiegels verkopen ze oa bij de kinderveiligheidswinkel.nl

gr.Ing

Bedankt voor de reacties. De afgelopen dagen is het gelukkig allemaal goed gegaan in de auto. Ik ben ook niet meer naar de huisarts gegaan, want het gaat verder super met hem. De volgende keer dat we naar het cb gaan ga ik het wel opnoemen. Ik heb de riempjes van de maxi cosi een stand hoger gezet en strakker, dus hopelijk kan het nu niet meer gebeuren.
Ik wil wel zo'n spiegel kopen, gewoon voor mijn gevoel. Moet alleen even kijken hoe we dat gaan doen, want er zitten geen hoofdsteunen op de achterbank.

Wij hebben ook zo'n spiegel (geloof van de Hallfords) heb je geen hoofdsteunen voor nodig. Kan gewoon tussen de bank ingeklemd worden (moet je achterbank wel inklapbaar zijn).

Terug
Bovenaan