Kindje slaapt; mama wakker

Hey,

Inmiddels was ik aardig gewend aan de nachtvoedingen en zat er een aardig ritme in. Rond 12 uur laatste en dan rond vier uur. En dan kreeg ze rond 6 uur krampjes...
Maar omdat ik vandaag een begrafenis heb zijn we begonnen met kolven en fles, dus de fles van tussen 8 en 10 geeft mijn man (rest is nog gewoon aan de borst). Gister dronk ze iets meer als normaal, heeft ze gewoon van half negen tot vier geslapen!!
Dus ik om vier uur eten gegeven, en sindsdien lig ik dus wakker. Klaarwakker...

Hoop dat ze meer naar dit ritme gaat en dat mama er dan ook weer aan went ;)

Hoe gaat het voor met jullie kindjes (voor de vrouwen die al bevallen zijn)? Geven jullie borst of fles? En waarom? Is er al een ritme in te ontdekken?

Ik geef bv. Bij de eerste wilde ik dit heel graag en was ik diep teleurgesteld toen zij niet bij mij wilde drinken. Ik heb toen bijna 6 maanden lang alles afgekolfd. Nu had ik besloten dat ik het zo ver niet meer zou laten komen. En toen zij na de bevalling aan de borst werd gelegd en niet wilde drinken dacht ik, daar gaan we weer. Maar eenmaal thuis dronk ze wel. Dus ik heb ook kennis kunnen maken met tepelkloven en stuwing. En ik geniet nu echt van de bv, maar toen ik vd week 1x flesje maakte, zodat ik voorraadje kon opbouwen was dat toch wel weer verdomd makkelijk. Dus heb wel besloten dat zij als ik weer moet gaan werken naar de fles gaat. Gelukkig is dat pas in januari...

Liefs,

T

Goeiemorgen,
Marit krijgt ook borstvoeding, ze komt eigenlijk precies om de 4 a 4,5 uur je hoeft er geen wwjjer voor te zetten. omdat marit in zh flea gehad heeft wilbze alleen met tepelhoedje drinken maar ach ze krijgt de borstvowding binnen. wil proberen het half jaar vol te houden dan zijn haar darmpje in iedergeval goed ontwikkeld

Hoi,

Bij mij wilde de oudste ook niet aan de borst drinken heb toen ook afgekolfd wilde het nu ook weer proberen en als de jongeman ook niet wilde had iMac besloten om flesvoeding te geven.
Youri drinkt wel aan de borst maar ook alleen et tepelhoedje,nou vind ik dat geen probleem..
Ik wil minimaal 3 maanden bv geven en dan zien we wel verder,mijn contract is niet velengd dus ik zit straks zonder werk,maar wil wel graag weer 2 dgn gaan werken...
Maar ik ga eerst enigen van de kleine man...

Hoi, hier aan de flesvoeding. Bij de 1e borstvoeding geprobeerd, maar door de borstverkleinende operatie kwam het toch niet goed op gang (ondanks de duidelijke info van de chirurg hierover) wat toen heel veel ellende voor ons allemaal op leverde. 's Morgens drinkt ze om de 3,5/4 uur. 's Middags/'s avonds meestal om de 3 uur. 's nachts al 2x echt helemaal doorgeslapen in idd, ik herken het, lig ik wakker.... Nu de laatste 2 nachten rond 22.00 uur de laatste fles en dan 's nachts weer rond 4 uur. Al met al mogen we niet echt klagen dus!

@truckerbabe, wat heb jij nog lang vrij zeg. Ik mag half oktober weer aan de slag (heb 10 weken na). Vind het op zich niet erg. Zal wel weer evevn wennen zijn, maar ritme is hier overdag toch al veel meer dan bij de 1e ivm onze andere dochter die 3 daagjes naar kdv/oma gaat.

Hey,

Grappig om te lezen dat ik niet de enige ben waar het gewoon niet ging...

Ja lekker hè die vrije dagen! Komt omdat ik in het onderwijs zit. Ik heb 7 weken zomervakantie die ik bij mijn verlof mag optellen :)

Liefs,

T

Thiago krijgt borstvoeding en meldt zich in principe elke 3 uur. Soms laat hij er 4 uur tussen zitten, maar heeft ook nog regelmatig regeldagen waarop hij elke 1,5 uur komt. Dit heeft te maken met flinke groeispurten. Vorige week bleek dat hin in 9 dagen 320 gram is aangekomen, deze week in 6 dagen 180. Hij groeit harder dan nodig is, maar heeft dan ook wat in te halen. Hij ligt nog steeds wat achter op het gemiddelde, maar doet zijn best dit in te halen.
Soms krijgt Thiago een flesje kunstvoeding tussendoor, maar nooit als volledige voeding. Zo vaakvoeden op een dag is erg vermoeiend voor ons allebei, dus dan is een fles erbij wel zo prettig.
Vannacht verraste ons mannetje me ineens door 6,5 uur tussen de voedingen te laten, dat was lekker! Helaas ben ik nu sinds 08:00 elk uur aan het voeden :s Dus even afwachten hoe het gaat lopen.

Heey
Dave krijgt flesvoeding bewuste keus omdat we niet wisten wat mijn gewrichten zouden doen na de bevalling en hij doet t prima hijs nu iets meer als twee weekjes oud en is al 280 gram aangekomen dus gaat harstikke goed hij krijgt zeven voedingen per dag en heeft toch al redelijk vaste tijden 's nachts meestal krijgt ie rond half twaalf zijn fles voor de nacht en slaapt dan door tot half vier dan krijgt ie weer een fles en dan slaapt ie door tot half negen negen uur dus ik kan aardig wat slaap pakken...hij begint nu alleen al meer te sputteren overdag wat ie eerst niet deed hij sliep de eerste twee weken heel keurig en was heel tevreden je gaf hem te eten en ging weer slapen maar nu wil ie al meer geknuffeld worden en bij mama of papa liggen

Terug
Bovenaan