<p>Ik hoop dat iemand dit herkent en advies heeft. Volgende week in ieder geval naar de huisarts. <br /><br /></p><p>Het slaan is begonnen toen mijn kindje ongeveer 9/10 maanden oud was. Eerst was het als je ‘nee’ zei of als hij jets deed wat niet mocht en je ‘niet doen’ zei. <br />Hij sloeg zichzelf dan met 1 hand op z’n hoofdje boven zijn oren, op zijn slaap zeg maar. <br /><br /></p><p>Inmiddels is hij net 1 geworden en het slaan gaat nu zoveel harder. 2 handjes me alle kracht die hij heeft, slaat hij zichzelf. Wederom op zijn hoofdje. <br />Ook bonkt hij met zijn hoofdje op de grond. <br /><br /></p><p>Het verschil is dat er nu geen aanwijsbare aanleiding is. Hij doet het als we gezellig samen spelen, aan het aankleden zijn, een fruitje eten of samen op de bank zitten. Ik ben een beetje ten einde raad. Ik heb geprobeerd te zeggen dat doet zeer, zachtjes doen, lief zijn voor jezelf, ik heb geprobeerd het te negeren en ik ben paar keer heel boos geworden. In de hoop dat hij zou schrikken en het niet meer zou doen. Nu probeer ik het om te zetten in ‘aaien’ over zijn hoofdje. Hij doet dit nu veel bij zichzelf maar ook bij ons. Alleen het slaan heeft voor mij een hoogtepunt bereikt en het doet me gewoon zeer om te zien. <br /><br /></p><p>Herkent iemand dit?</p><p> </p>