Kindje van 1 jaar al ruim 6 weken ziek

Wie o wie herkent iets in dit verhaal.... Mijn zoontje van net 1 jaar is al 6 weken af en aan ziek. Het begon met een oorontsteking, kuur gekregen, 3 dagen oke geweest, toen weer hoge koorts, weer een kuur gekregen maar sindsdien is hij eigenlijk niet meer de oude geweest. Benauwdheid, koorts, hoesten, rode wangen, diarree, huilen, slecht slapen, niet lekker in zijn vel etcetera, etcetera.

Het zijn geen dingen waar je mee naar een huisarts kan maar we worden er inmiddels wel een beetje tuureluurs van.

Hij zal best weer een sprongetje hebben gehad en ja, ook een paar tanden gekregen en het is natuurlijk vies weer buiten maar ik vraag me toch af of er niet meer aan de hand is.

Hoor heeeel graag jullie reacties want weet het ook even niet meer.
 
Waarom is het niks om mee naar de huisarts te gaan? Je kind is niet lekker en niet zich zelf en jullie komen er niet achter wat er is.. Lijkt me een taak voor de huisarts om uit te zoeken wat er aan de hand is..
 
Dat je voor jezelf misschien niet snel naar de huisarts gaat kan ik begrijpen. Heb ik zelf ook. Maar als er iets is met mijn zoontje, bel ik vrij snel. En zeker als je aan het tobben blijft. Er zit hem iets niet lekker.
 
waarom is het niets voor de ha?? Je maakt je zorgen, hij is zichzelf niet dus gewoon bellen. Beter 100x voor niks dan 1x te laat is het motto van mijn ha. Vertrouw op je moederinstinct. en 1 week, kan, 2 weken kan net maar 6 weken tobben breekt jullie ook op.
Sterkte!
 
Als blijkt dat het niks is (zou ik inderdaad wel even laten uitsluiten) kun je hem Caltrivat tabletten van Vsm-Kind geven. Dat is een natuurlijk middel om de weerstand te verhogen.
Mijn zoontje was verkouden van 6 maanden af tot dik 11 maanden, toen zijn we die tabletten gaan gebruiken en was het na een week eindelijk voorbij.
Maar dat was dus wel verkoudheid, niet koorts. Bij aanhoudende koorts waarvoor je zelf geen oorzaak kunt bedenken laat het altijd even nakijken bij de huisarts.
 
Dank voor alle reacties! We zijn toen hij echt koorts had en het benauwd had natuurlijk wel bij de huisarts geweest, daar heeft hij ook twee kuren gekregen. De weken daarna niet meer. Sinds anderhalve week is hij weer de oude!

Hij heeft inmiddels 4 tanden erbij (gevalletje weerstand...) en ik ben met hem bij een Jin Shin Jyutsu praktijk geweest. Had er totaal geen vertrouwen in, ze heeft een half uur aan zijn teentjes gefrummeld en voelde me een beetje bekocht maar...........twee dagen later was hij helemaal opgeknapt.

Kan toeval zijn, of niet, belangrijkste is in ieder geval dat we ons leuke mannetje weer terug hebben!

ps hebben ook ABC Dauphilus gegeven voor de weerstand;-)
 
Terug
Bovenaan