Kindje van 16 maanden bezighouden

Beste mede-ouders,

Even een vraagje, onze dochter is nu 16 maanden en gaat 1 dag in de week naar de creche en voor de rest is of papa of mama bij haar thuis. We doen veel met haar, naar de kinderboerderij, naar de speeltuin, zwemmen, boekjes lezen, spelen met haar speelgoed etc. .
Maar nu het weer slechter gaat worden en we niet meer zoveel naar buiten kunnen als het regent merk ik dat ze ongedurig wordt en dan op haar speelgoed en boekjes uitgekeken raakt. Wat doen jullie op zulke dagen met jullie kindjes? Nou moet ik wel zeggen dat ze een vrij druk kind is dat niet lang met iets kan spelen en het snel zat is en dan weer wat anders wil.

Groetjes Linda
 
Hi,

Lastig he.... bij ons was het ook even zoeken naar de juiste oplossing.... Mijn twee oudste dochters liepen met hun eerste verjaardag los (paar stapjes) en met regenachtige dagen ging ik als het onhoudbaar was met de meiden.... lekker laarsjes aandoen en regenpak aan en in de regen stampen of fietsen.... De hond moest natuurlijk ook gewoon uit, dus maar gelijk van de nood een deugd maken... Buitenlucht is altijd goed voor ze en ze vallen dan ook 's avonds wat lekkerder in slaap.... Met een handdoek ben je immers zo weer droog....

Tent opzetten in huis was ook altijd wel een succesnummer. Of een kleine glijbaan creëren van bijvoorbeeld een  matrasje of iets dergelijks schuin tegen de bank  (of als je er al een hebt gewoon binnen zetten). Een speelhuis van de eettafel met een paar dekens erover vonden ze ook altijd wel leuk.

Ook hielpen ze graag mee met schoonmaken (op hun manier dan....), was opvouwen.... (leg de goed gevouwen stapels wel hoog weg, anders trekt ze die weer om).

Ze moeten toch hun energie kwijt en het maakt hun niet uit of ze nat worden.... goed warm aankleden en regenkleding doen een hoop!

Groetjes Nynke
 
Hallo,
Wat je ook kan doen is het speelgoed spitsen en een doos weg zetten en dan elke maand de doos wisselen met wat ze dan gebruikt op die manier heeft ze steeds wat nieuws om mee te spelen en hoef je niet steed nieuw speelgoed te kopen.
Verder is het indedaad leuk om je kindje te laten helpen met stofzuigen en schoonmaken, geef ze een droge doek en je hele huis wordt voor je gestofd.
Vind mij zoon van twee ook geweldig.
Groeten Marieke
(mv Rick 2jr en Joost 8 wkn)
 
Terug
Bovenaan