kindje van 5 weken, hoeveelheid voeding

Hallo allemaal,

ik ben even nieuwsgierig. Hoevel drinken jullie kindjes. Is er iemand die ook een kindje heeft van rond de 5 weken.

Ons zoontje komt 6 of 7 keer voor een fles. Schreeuwt dan de hele wereld bij elkaar, en uiteindelijk gaat er niet meer in als 90 cc. Toch komt hij aan en doet hij het verder goed. Ik maak er er dan ook geen zorgen over, maar ben gewoon nieuwsgierig wat andere kindjes drinken.

Voor zover ik weet dronk ons dochtertje met 4 weken al veel meer, maar kan me vergissen.

Ons zoontje zit tegen de 4 en halve kilo aan, dus dan zou je denken dat hij toch wel meer behoefte heeft.........

Groetjes,

Wendy

met 5 weken gaf ik nog volledige borstvoeding, maar dat was wel om de 3 uur, 8 voedingen per etmaal dus. De hoeveelheid kan ik je niet vertellen, maar om de paar uur is heel normaal als ze nog zo klein zijn. Zo te lezen groeit hij ook goed, niets aan de hand dus!

groetjes, Ellen

volgens mij kreeg mijn zoontje toen 120 cc en 6 keer op een dag..

als hij 4 kilo rond is dan mag hij 100 cc hebben (150cc per kilo) 150 * 4 is 600 / 6 voedingen is 100

mijn zoontje was al iets zwaarder dus gaf hem 120 cc

hoop dat je er wat aan hebt

Mijn zoontje is 7 weken maar krijgt al vanaf de 4 week 150 cc om de 4 uur dat heeft ie echt nodig hij woog bij de geboorte al 4280 en met 6 weken 6300 wie veel eet

Ons kindje is nu ook iets meer dan 5 weken oud. Hij krijgt al een tijdje 120 cc. Zijn laatste fles van de dag geven we hem iets meer, in de hoop dat hij daar lekker lang op gaat slapen. Hij slaapt dan wel iets langer maar nog niet de nacht door.
Hij krijgt al een tijdje 120 cc en doet het er erg goed op. Momenteel heeft hij wel iets last van darmkrampjes maar gelukkig kan ik hem nog wel redelijk sussen. Hij was en is  trouwens wel een grote baby want hij is inmiddels al 5 kilo.
Als ik jou was zou ik gewoon kijken hoe je kindje reageert. Als hij binnen de 3 uur komt wordt het misschien tijd om wat meer te geven....

Tijn is nu 6,5 week oud en krijgt sinds 2 weken 150cc water met voeding in zijn fles. Hij drinkt 5 flessen per dag. Zijn laatste fles drinkt hij overigens vaak maar 80cc maar daar slaapt hij wel de hele nacht op.
Hij woog vorige week 5200 gram.
Tot vorige week wilde hij vaak nog 6 flessen hebben en was zijn slaapritme ook raar. Toen heb ik 1 dag doorgezet met een heel strak ritme (was niet een heel gezellige dag) maar vanaf dat moment drinkt hij 5 flessen leeg en slaapt hij de nacht door. Verder houd ik hem wel aan een redelijk vast slaapritme.

groetjes danielle

Terug
Bovenaan