Kindje van 7 maanden wil geen melk drinken

<p>mijn meisje van 7 maanden weigert sinds 3 dagen de fles te drinken. Zit even met me handen in het haar wat ik moet doen. </p><p>Hebben jullie tips? </p>
 
Wat eet/drinkt ze wel? Voelt ze zich gewoon goed? Kun je haar uit een andere beker laten (leren) drinken? 7 maanden is namelijk een prima leeftijd om te leren drinken uit een gewone beker. Ja dat kost wel iets meer tijd ?
 
Brood en fruit en water drinkt ze. 
Maar ik weet dan niet welk schema ik daarmee kan opbouwen. En of dat al mag van het cb. 
Vind erg lastig te bepalen. Is ook me eerste dus 
 
Nou het consultatiebureau geeft advies. Wat moet of mag bepaal jij zelf. 
Ik zou nagaan hoeveel melk jouw kindje op dit moment nodig heeft als dagelijkse behoefte. Dit kun je drinkbaar geven maar ook als bijvoorbeeld pap. Naast de andere voedingsstoffen die ze binnen krijgt. 
Hoe ze dit binnen krijgt is afhankelijk van jouw kindje. Wees wel voorzichtig met 'gewone' melk yoghurt etc. Dit kunnen de darmen in grotere hoeveelheden vaak nog niet aan. 
Ik denk eerlijk gezegd dat het consultatiebureau je dit ook zal adviseren. Uiteindelijk gaat het er om dat ze de juiste voedingsstoffen binnen krijgen. De wijze waarop daarin volg je je kindje en haar behoeftes. Maar als ik jou was zou ik ze maandag even bellen. 
Ik heb rond die leeftijd contact gehad met de kinderarts (wegens allergieën etc, andere reden) van mijn dochter. Ongeveer 500ml vocht op een dag met normale temperaturen is voldoende. Vocht zit ook in fruit, groente etc. 
 
 
 
Mijn zoontje deed dit ook ineens met 7 maanden! Hij kreeg toen nog (volgens mij, bizar hoe snel je dat vergeet!) 3 flessen (ochtend middag avond) van 180. Hij wilde de ochtendfles wel, maar beide andere flessen niet meer. 
Op advies van het cb zijn we het blijven aanbieden, omdat het meestal een fase is. Hij weigerde de meeste flessen (behalve 's ochtends dus), dronk soms wel 100 ml. Was niet echt een pijl op te trekken. Heeft een behoorlijke tijd geduurd. Pas toen het kdv weer open ging in mei (hij was toen 9 maanden) begon hij de middag en avondfles weer te drinken! Waarschijnlijk omdat hij daar andere kindjes ook zag drinken ofzo.
Heeft nog 2 maanden geduurd en toen weigerde hij de middag- en avondfles sowieso. En nu is hij 1 en krijgt hij alleen nog ochtend gewone melk.
Ik zou dus als ik jou was de flessen die ze krijgt normaal blijven aanbieden, ook al drinkt ze ze niet (echt zonde, maarja..). En verder uiteraard genoeg vaste voeding en water/thee geven. Het is volgens mij best natuurlijk dat ze op een gegeven moment niet meer zo into de fles zijn, ander eten is gewoon interessanter. Maar elke 100 ml is mooi meegenomen ;).
Bij ons werkte het ook om de fles aan hem te geven, dat hij het zelf kon doen.
 
Dit heb ik ook gehad met mijn zoon. Wij zijn smorgens pap gaan geven zodat hij wel nog melk binnen kreeg. En wat bij hem werkte was hem slapend de fles geven. Dan dronk hij de hele fles zo leeg? maar zo gauw meneer wakker werd was het afgelopen.. 
ook zijn we meer kwark en yoghurt gaan aanbieden, zo kreeg hij ook zijn calcium binnen. Of savonds voor het slapen gaan fruit met yoghurt pureren en dat op de lepel geven. 


heel lastig maar er zijn best veel manieren om er melkproducten in te krijgen☺️
 
Terug
Bovenaan