Kindje van slaap auto naar bed

<p>Herkend iemand dit? Mijn zoontje is nooit een held geweest als we hem in zijn slaapje uit de auto haalde en dan naar bed deden. We hadden verwacht dat dit wel beter zou worden nadat hij ouder wordt, maar dat is nog niet. Ik bedoel dan bijv. als we weggaan (dierentuin) en hij in de auto in slaap valt. Als we dan thuiskomen en hij slaapt dan leggen we hem boven in zijn bedje om verder te slapen, maar dan begint hij dus te huilen en is soms echt ontroostbaar. We proberen echt wel om de slaapjes heen te plannen om er rekening mee te houden, maar dat lukt gewoon niet altijd. Gaat dit over of iemand tips hiervoor? Vind het zo vervelend voor hem omdat hij zo diep ligt te slapen in de auto, maar in zijn bedje dan toch wakker wordt. Hij is trouwens 2 jaar</p>
 
Onze dochter is bijna twee en ook zij kan niet meer in slaap vallen in haar bed als ze 's middags in de auto heeft geslapen. Al is het 2 minuten slapen, dan nog is het afgelopen. Wij houden onze dochter dus wakker als haar bedtijd nadert. Met een boekje, muziekje, tegen haar kletsen, beetje gek doen. En dan slaapt ze thuis tenminste gewoon 1,5 uur. 's Avonds heeft ze dit trouwens niet.
 
Idd, mijn dochters slapen thuis ook echt niet verder als ze even in de auto geslapen hebben, al is het maar 5 minuten. Dat is heel normaal hoor geloof ik.
Dus idd zoveel mogelijk om de slaapjes heen plannen en anders genoegen nemen met een kort slaapje. Jammer dan. De volgende dag halen ze dat wel weer in. Zeker met 2 jaar kunnen ze echt wel een keer een slaapje overslaan of wat korter slapen! 
 
Idd, mijn dochters slapen thuis ook echt niet verder als ze even in de auto geslapen hebben, al is het maar 5 minuten. Dat is heel normaal hoor geloof ik.
Dus idd zoveel mogelijk om de slaapjes heen plannen en anders genoegen nemen met een kort slaapje. Jammer dan. De volgende dag halen ze dat wel weer in. Zeker met 2 jaar kunnen ze echt wel een keer een slaapje overslaan of wat korter slapen! 
 
Overdag lukt dat bij mijn dochtertje ook niet. Als we maar een klein stukje hoeven te rijden dan houden we haar wakker en dan thuis meteen naar bed. Dan slaapt ze wel. Als het langer rijden is en wakker houden niet lukt dan slaapt ze in de auto. Dat is dan wel korter dan in bed, maar dan gaat ze er savonds gewoon eerder in omdat ze dan al eerder moe is. 
 
 
Dat is bij ons ook zo. Al slapen ze maar 5 minuten inde auto, de ergste slaap is er dan vanaf. We proberen hem wakker te houden door bv een krentenbol ofzo te geven of naast hem zitten en kletsen. Of gewoon er rekening mee te houden en die dag geen slaapje in bed. Het is wat het is
 
Hier ook altijd zo geweest. Nu ze ouder zijn, boven de 4, lukt het wel als we in de avond terug komen van een uitstapje.
Bij de middagslaapjes liet ik ze in de auto slapen tot ze zeker een uur hadden gehad. Ik zette dan de ramen open of 2 deuren en ging zelf erbij zitten met een boek ofzo... dat uurtje had ik dan wel over voor een gezellig kind de rest van de middag. Die van mij konden tot schoolleeftijd echt niet zonder slaapje.
 
Terug
Bovenaan