Kindje verkouden, slaapt in de nacht niet alleen

<p>Hoi allemaal, ik heb een zoontje van bijna 4,5 maand en hij is voor het eerst verkouden. Hij voelt zich echt belabberd maar drinkt nog wel goed.  We geven hem neusspray voordat hij gaat slapen en smeren Luuf op het matrashoesje. Dit lijkt te helpen met zijn verstopte neus. Ook hebben we zijn ledikantje omhoog gezet zodat hij wat schuin ligt in bed. </p><p>We merken nu alleen wel dat hij in de nachten moeite heeft met alleen slapen. Hij slaapt hooguit 45 minuten en begint dan te huilen.</p><p>Niks lijkt te helpen: speentje geven, sussen, aai over zijn bolletje.  Hij slaapt dan alleen weer als we hem uit bedje halen en hem bij ons nemen. We gaan dan met hem in de stoel op zijn kamer zitten. We nemen hem nooit mee naar ons bed. Dan slaapt hij binnen een minuut weer. Voordat hij ziek was kreeg hij om 23:00 zijn laatste flesje en sliep hij door tot half 7. Gaat dit straks weer zo verlopen als hij beter is of gaat het weer lang duren voordat hij de nachten weer doorpakt?</p>
 
Niet heel gek dat die bij papa en mama wil zijn als die zich ziek voelt. Ik slaap zelf ook altijd heel slecht als ik verkouden ben en zo'n ventje snapt er natuurlijk niks van waarom die zich zo voelt. Even pittig voor jullie, maar gaat echt wel weer over zodra die zich beter voelt. Hij heeft jullie nu gewoon even nodig, dus even veel knuffelen, neem hem desnoods een nachtje mee in bed zodat je zelf ook kan slapen of zet het camping bedje bij jullie op de kamer, dat maakt het voor jullie ook iets makkelijker.
 
Hi, ik zou zelf oppassen met luuf op matrasje smeren. Mocht je kindje net met zijn hoofdje draaien en het komt in de buurt van de oogjes kan het enorm pijn doen en prikken. 
Tip: Luuf onder de voetjes smeren. Werkt hier wel goed. Eventueel ui onder het bed plaatsen (babykamer ruikt dan wel even wat anders) maar alles is tijdelijk. 
 
We doen de Luuf aan de boven en onderkant van zijn matrasje smeren. Hij kan nog niet rollen dus er moet heel wat gebeuren wil hij daar komen. 
De ui hadden we geprobeerd maar deed niet veel. 


Hij heeft gelukkig minder last van een snotneus. Wel heeft hij wisselend verhoging/koorts dus we houden hem goed in de gaten. 
 
Terug
Bovenaan