Kindje voelen bewegen

<p> Hey dames,</p><p>Ik zoek geruststelling.</p><p>Ik ben nu 16 weken zwanger van mijn 2de kindje. Ik heb al heel wat miskramen achter de rug en ook deze zwangerschap is nog niet gemakkelijk geweest. Bloedverlies tot week 13, zelf 2x op de spoed gestaan omdat ik zo een zware bloeding had.</p><p>Nu heb ik al 3 weken geen bloedverlies meer oef...</p><p>Maar nu begin ik mij zorgen te maken over het volgende. Mijn eerste kindje voelde ik overduidelijk vanaf 15 weken. Ze zeggen dat je een tweede kindje sneller voelt bewegen omdat je het sneller herkend. Maar ik voel nu nog niks..?. De placenta ligt thans op dezelfde plaats.</p><p>Zijn er vrouwen die dit ook hebben gehad?</p>

Ik heb er zelf geen ervaring mee, ik ben zwanger van mijn eerste. Maar mijn moeder voelde mijn broertje altijd heel weinig bewegen. Af en toe een keer en dan weken niet. Terwijl ze van mij weleens gek werd omdat ik zo druk was. En we zijn allebei kerngezond geboren. Ik zou zeggen maak je geen zorgen, je gaat het vanzelf wel voelen. Als je je toch zorgen maakt zou je de verloskundige even kunnen opbellen. Geniet van de zwangerschap! 

Hoi! Ik ben momenteel 29wk zwanger van ons tweede kindje. Ook ik voelde het kindje later als bij de eerste. Ik kan zeggen dat ik pas rond de 20wk echt goed het kindje voelde bewegen. Maak je geen zorgen! Als je je echt heel druk maakt kan je altijd even de verloskundige bellen dat ze het hartje beluisteren. Gewoon doen als dat je gerust stelt! Fijne zwangerschap gewenst x 

Hoi! Ik ben momenteel 29wk zwanger van ons tweede kindje. Ook ik voelde het kindje later als bij de eerste. Ik kan zeggen dat ik pas rond de 20wk echt goed het kindje voelde bewegen. Maak je geen zorgen! Als je je echt heel druk maakt kan je altijd even de verloskundige bellen dat ze het hartje beluisteren. Gewoon doen als dat je gerust stelt! Fijne zwangerschap gewenst x 

Ik voelde 1e kindje bij 18 weken. 2e bij 16 weken en 3e ook denk ik. Maar pas echt goed vanaf 17-18 weken. 16 weken is echt nog vroeg. Ik zou me echt niet druk maken nog

Ik ben bijna 18 weken zwanger van de 2e en denk het soms te voelen maar weet dat ook niet zeker. Bij de 1e pas rond 21 weken en voelde ik ook niet vaak.Iedere zwangere vrouw wil zsm haar kindje voelen ter bevestiging, maar iedere zwangerschap is anders. Bel inderdaad de verloskundige als je heel erg onzeker bent. Dan kan je vast wel even langskomen om naar het hartje te luisteren.Maar 16 weken is nog wel erg vroeg om het te voelen. Ik zou proberen om me er niet al te druk over te maken. Het is nog zo klein.

Ik voelde het kindje lichtjes met 18 weken. Pas echt goed en overtuigend met 20+ weken. Ben nu ruim 40 weken en de bewegingen worden dan heel anders. :)Ik zou me niet direct zorgen maken als je de kleine nog niet voelt. 

Terug
Bovenaan