kindje voelen bewegen

Hoi,

Ik ben nu bijna 28 weken zwanger en heb het gevoel dat de baby zich minder beweegt dan een week of twee terug. Ik voel hem/haar vooral 's avonds wel maar lang niet meer zo druk als in het begin. Voelen jullie je kindje vaak??

Groetjes Nynke

Hallo Nynke,

Ik ben zelf 25 weken zwanger en voel de kleine elke dag.
Van de week was ik bij de verloskundige geweest en zij vroeg of ik de baby ook echt elke dag al voelde. Ik vond het een rare vraag omdat in de kleine al voel van 16 weken en vanaf 18 weken elke dag. De verloskundige vertelde dat je pas bij 26 weken de baby elke dag moet voelen.
Dan speelt wel nog mee waar je placenta ligt : voor of achter.

Wel heeft de kleine me ook een keer goed laten schrikken. De ene dag druk aan het schoppen en toen opeens 3 dagen helemaal niets. Dat was met 20 weken. Ik schrok me rot. Maar ook dit schijnt heel normaal te zijn.

Het geeft je een veilig gevoel als je de kleine de hele dag voeld bewegen. (soms is het ook wel een beetje irritant) Maar maak je geen zorgen als je een "rustig"  kleintje hebt. Het enige wat je kan doen is hopen dat het ook na de bevallig zo lekker rustig is, hahahahaha.
Maak je niet druk en maar vraag het bij je volgende controle gewoon even na. Dan kan jij ook weer rustig slapen.

Groetjes Jeanine

hoi manon
iris was ook een rustige in de buik.
die voelde ik niet zo vaak.
vanaf 30 weken moet je het 10keer voelen op een dag.
als ik het   goed heb.
vraag 't   anders    effe  naar aan je vk.
nu is het een drukker kindje.
misschien stampt het meer      's    nachts als je slaapt
groeten petra

Hoi Nynke,

Als je je ongerust m,aakt, moet je gewoon de verloskundige bellen hoor! Er zijn inderdaad  keren hoeveel je je baby moet voelen, weet niet wanneer en hoevaak.
Ik voel hem heel erg vaak naar mijn idee, en hij trapt steeds harder! Dat wordt wat.... Maar bij mijn vorige was dat een stuk minder. Kan best dat je soms wat meer voelt dan de andere keer. Komt vast goed, je voelt hem in ieder geval!

wendy
25 weken en 4 dagen zwanger

Ik voel mijn kindje regelmatig, iedere dag in ieder geval zeker (ik ben nu 27 wk en 4 dagen). twee weken geleden voelde ik de baby wat minder vaak, sinds anderhalve week is dat weer terugekomen. Wel een fijn gevoel hoor, vooral 's avonds is het actief en ook voor manlief is dat leuk om te voelen.

Hebben jullie overigens ook dat de bewegingen nu verder in je zwangerschap wat anders aanvoelen dan in het begin? Logisch dat de bewegingen sterker zijn omdat het kindje groeit en sterker wordt, maar ik heb ook het gevoel dat ik het soms wat dieper voel. Ik kan niet echt omschrijven hoe dat voelt, wat meer in golven en wat dieper in mijn buik zeg maar. Nou ja, beetje krom omschreven maar misschien wel herkenbaar voor iemand?

hoi elise,

ik denk dat ik weet wat je bedoelt.
In het begin voelde je kriebels...toen werden het klopjes
Nu vanaf ong de 25e week voel ik vooral als ik plat lig dat hij draait en zoals mijn moeder het omschreef...maait. dan voel ik ineens van onder naar boven zijn  arm of been  langs mijn buik strijken. ook het schoppen gaat vaak naar beneden richting mijn schaamstreek. Soms voel ik hem heel goed terwijl mijn partner zijn hand op mijn buik heeft en die voelt niets...dan zit het te ver naar achter.....

bedoel je zoiets???

groetjes Saskia

Inmiddels al weer een paar weken verder en ik merk dat de bewegingen van de baby steeds krachtiger worden. Het is ook vaak zo dat ik mijn buik helemaal zie bewegen, grappig gezicht, maar ben wel benieuwd hoe dat dan over een aantal weken moet zijn...

Ik voel ieder uur wel beweging, best veel eigenlijk, volgens mij is de baby nu al hyperactief ha ha. Maar wel een fijn gevoel hoor. ik dat het reageert op mijn hand enzo. En vandaag zat ik in de zon en trok toen mijn shirt omhoog om mijn buik ook wat zonlicht te gunnen. Ook daar reageerde de baby heel heftig op, ik denk het gevoel van warmte en het licht.

Hoi,

Schreef ik 3 weken terug nog dat ik het kindje weinig voelde, nou dat is in 3 weken wel veranderd. Hij of zij heeft het behoorlijk naar haar zin en is lekker aan het dansen. Dus dat is wel een heel fijn gevoel. Ben inmiddels al 31 weken, dus schiet al heerlijk op.

groetjes nynke

Terug
Bovenaan