Kindje voelen, wat voel je dan?

Hi Dames,

Ik ben 16 weken zwanger en denk af en toe het kleintje te voelen, maar weet het niet zeker. Wat voelen jullie als je je kindje voelt?

Ik voel het soms kietelen van binnenuit, maar soms voel ik ook een soort pijnlijke druk op mijn ingewanden. Bij mijn blaas en meer naar links bij mijn lies. Het voelt dan alsof ik heel nodig naar de wc moet, maar weet dat dit niet zo is. Kan dit het kleintje zijn dat ergens tegenaan schopt?

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Groetjes "zwanger van nummer 2"
 
Dat kietelen herken in wel dat het ik ook in het begin.
onze oudste voelde ik met 14 wkn, met een soort aaien van binnen uit en het kietelen dan.
Die kleine kan natuurlijk wel ergens tegen aan "draaien" schoppen en zeker je blaas.
Dus het kan wel wat je schrijft.
Ze zeggen altijd dat wanneer je gevoel zegt dat je de kleine voelt het ook zo is.

gr Louise
 
Ik heb idd een hele tijd het gevoel gehad dat er van binnen wel iets gebeurde maar niet echt een kindje wat schopte ofzo. gewoon een beetje vaag. Ik was er ook niet gelijk helemaal weg van! Je leest wel eens whaaaa ik voel die kleine de hele tijd nou dat heb ik nu pas sinds deze week (22 weken) Nu schopt ie echt herkenbaar en ook vanav buiten te voelen. Als mijn vriend zijn hand erop legt is ie gelijk wakker en laat ie dat goed weten!

Ik heb afentoe ook wel het idee dat ie van binnen over al tegen aan schopt haha vooral m'n blaas is dan het mikpunt
 
Ik voel sinds gister (jaja, en ik dat had moment wel, zat in een restaurant en ik moest m'n best doen dat de tranen niet over mijn wang liepen, die hormonen ook..haha) de kleine ook. Het lijkt te voelen als een vlindertje dat kriebelt, maar ergens lijkt een omschrijving als belletjes die zich verplaatsen ook wel op zijn plek.

Kan het ook niet zo zijn dat de pijn die je voelt bij je lies, bandenpijn is?
 
In het begin voelde ik vooral plopjes (als enen belletje lucht in bad) aaien of vegen. Heel kort soms een paar keer na elkaar. Daarna werd het schurken en pas later, zeker na de 30 weken werd het echt trappen en pijnlijk zo nu en dan. Tegen de tijd dat je bevallen moet vanaf een week of 36 gaat het trappen ook weer over in (soms zeer pijnlijk) schurken.

Ik denk dus zeker dat je leven voelt. Of die pijnlijke druk ook van de baby komt? Ik weet het niet zeker. Met 16 weken weegt de baby nog maar een paar ons, de kans dat dat echt pijn doet is niet groot. Ik herken het overigens wel.
 
ik voelde bij mijn zoontje bij 15 weken een soort plopjes, en dat werd met de week steeds harder emn dan weet je dat het de eerste schopjes waren, zo lief!!!
 
heb ook al een plopje gevoeld en nu met 16 weken voel ik steeds "iets". Alsof er een adertje klopt maar dan steeds 1x en op verschillende plekken..zou dit het echt zijn? Ik voel het vooral als ik recht op zit en de de boel als het waren klem lijkt te zitten.
Maar ik dacht dat je altijd pas wat kon voelen vanaf week 18/20?
 
Terug
Bovenaan