Kindje voelen, wat voel je dan?

Hi Dames,

Ik zie net pas dat deze club er is. Wat geweldig!
Ik vond al dat er zo weinig gepost werd op het zwanger zijn forum. Nu snap ik dat wel!

Deze vraag ook daar gesteld, maar jullie zijn ongeveer even ver, dus zullen het antwoord wel weten, denk ik.

Ik ben 16 weken zwanger en denk af en toe het kleintje te voelen, maar weet het niet zeker. Wat voelen jullie als je je kindje voelt?

Ik voel het soms kietelen van binnenuit, maar soms voel ik ook een soort pijnlijke druk op mijn ingewanden. Bij mijn blaas en meer naar links bij mijn lies. Het voelt dan alsof ik heel nodig naar de wc moet, maar weet dat dit niet zo is. Kan dit het kleintje zijn dat ergens tegenaan schopt?

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Groetjes "zwanger van nummer 2"

In het begin is het heel lastig te plaatsen. Is het het kindje? Zijn het je darmen?..... Ook ik denk mijn kleine zo af en toe te voelen (2e kindje), maar twijfel dan ook weer als ik het een dag niet heb gevoeld...
Het voelen van het kindje is meer het kietelen wat jij beschrijft dan de pijnlijke druk. Pas op het eind kan het kindje je echt zeer doen bij je darmen/blaas.

Volgens mij voel jij je kindje wel degelijk zoals jij het beschrijft. Toch blijft eht nu nog even gokken, want echt groot is je baby nog niet.
Probeer anders je hand op je buik te leggen en je baby iets uit te dagen door zachtjes op je buik te tikken met je vingers. Als de beweging zich verplaatst richting je hand dan kun je vrijwel zeker zeggen dat het je baby is.
Succes met voelen!!! haha

Hoi,

Ik begin mijn kindje ook nu pas te voelen (18 wk en 5 dagen) bij mijn 1e heb ik het ervaren als een soort "plop" gevoel in je buik. Heel moeilijk te omschrijven eigenlijk, een soort bel dat uit elkaar spat. Maar als je het voelt, merk je wel het verschil tussen je darmen en je kindje! Een superleuk gevoel dat wel :)

ik voelde de baby voor het eerst met 14 weken. toen was het een soort plop gevoel. nu ben ik 20 weken en voel ik de baby eigenlijk de hele dag steeds wel even. afgelopen donderdag heeft mn vriend voor het eerst de baby voelen schoppen.

Ik voel de baby nog maar sinds 2 en halve week. (20 weken)

Nu voel ik hem/haar elke dag wel een paar keer. Wat een mooi gevoel is dat.
Gister was ons kleintje zo actief, dat ik het zelfs vanaf de buitenkant kon voelen.
Helaas was mijn man net te laat om het ook te voelen.

Terug
Bovenaan