Kindje voelen.

Hey meiden,

Kan het zijn dat ik het kindje al kan voelen? Ben vandaag 13 weken en 3 dagen en voelde vanochtend een ploppend gevoel in mijn onderbuik. Of zijn dit mijn darmen???

Vanavond voor de 2e keer naar de verlos. Leuk maar wel erg spannend! Gaan we dan naar de hartje luisteren??? En gaat de verlos voelen???

Liefs Inge

Hoi hoi,

Tuurlijk kan je dat al voelen. Het is een apart gevoel he. Leuk joh dat het nu al gebeurt! Geniet er maar van.

Mijn eerste voelde ik pas laat (weet niet meer precies 18-19 weken ofzo) en mijn tweede voelde ik met 10 weken echt heel heel vroeg.

Ik ben erg benieuwd wanneer ik het zal gaan voelen dit keer.

Groetjes Petra

Is het niet wat vroeg om het nu al te kunnen voelen? Het is pas mijn eerste kindje.
Zou het natuurlijk wel super vinden.
Op de echo 3 weken geleden was al wel te zien het het kindje echt heel druk is (beetje ADHD net als zijn vader) hihi.
Maar hoe weet ik nou zeker dat dit het kindje was die ik voelde?

wat is vroeg he... de 1 heeft een gevoeliger baarmoeder en buik dan de ander en kan het dus ook eerder voelen. En met een lekker beweeglijk kindje erbij... kan best dus.

Maar wanneer weet je het zeker of dit het kindje was?!? Op het moment dat je het vaker voelt en dan achteraf zegt: ja ook toen was het het kindje al! Dat had ik bij de oudste tenminste wel. Heb toen ook een dagboek bijgehouden en dan is het ook ergens: volgens mij is het het kindje en niet mijn darmen en dan 3 weken verder ofzo: ja dit is echt, dus toen was het toch ook echt al zo.

groetjes,
Marije

Hoi Bontbrie,

Tja op dit moment kan je het verwarren met je darmen maar je zult merken dat dit gevoel zich zal gaan herhalen en je weet dan dat het je darmen niet zijn. En tis vroeg maar dat wil niet zeggen dat je het niet kunt voelen hoor. Volgens mij vroeg nog iemand dat ergens....hoe weet je nu dat het je darmen niet zijn...

Omdat het toch net ietsjes anders voelt. Plopjes, vlindertjes, belletjes, iedereen voelt het weer een beetje anders. Als je kind groter wordt gaan die plopjes over in flinke schopjes en daarna soms in echte flinke trappen haha...maar het gevoel blijft vanaf het begin toch heel bijzonder. Wat jij omschreef zijn echt je darmen niet. Vertrouw er maar op dat het je kindje was. Je zult dit binnenkort veel vaker voelen. Toen ik 10 weken zwanger was van mn zoon voelde ik hem, ik stond toen in een benarde houding mijn oven schoon te maken en voelde ineens een bekend kriebeltje. Ik dacht ..dat kan niet het is veel te vroeg..ik schoot echt omhoog en voelde het gelijk weer, toen wist ik het zeker. Daarna duurde het wel weer een weekje voor ik hem nog eens voelde.

Misschien heb je geluk en gebeurt het vandaag weer!

Groetjes Petra

Ik heb de kleine nu ook al een paar keer gevoeld!! heerlijk is dat zeg!!
Op een gegeven moment weet je zelf wel van: hee dit zijn toch echt niet mijn darmen!
lekker van genieten meid!

Mijn zoontje voelde ik vanaf 15 weken! Dat vond de vk toen wel al erg vroeg! Maar ieder mens is anders!

Ja, dat kan wel. Leuk is dat he? Onze 2e voelde ik ook met ruim dertien weken. De eerste met een wk of 16. Toch wel fijn hoor. Wordt de zwangerschap weer iets concreter en leuker van.
liedje

Mijn kleine voel ik ook, ben daar erg blij mee, vind het erg leuk. Ben inmiddels 14 weken maar vorige week voelde ik het al. Bij mijn vorige zwangerschap voelde ik het met 18 weken.

Gr. Ingrid

Terug
Bovenaan