kindje wat dwars ligt?

Hoi Allemaal,

Onze kleine die ligt met elke controle dwars in me buik..ben bijna 32 weken zwanger.

Wie van jullie heeft dit ook gehad en is het kindje van zelf nog gedraaid? of tijden een draai poging?

Ik weet dat ze nog de tijd heeft om te draaien, ik hoop dat ze dat doet want moet er niet een denken om een keizersnee te krijgen.

Liefs Janine

hoop dat de kleine nog gaat draaien!! dwars is niet zo heel handig hahaha

ik heb het idee dat mijn kleintje van de week ook gedraaid is... woensdag zal ik het horen bij de vk!!

krijg je nu wel extra co voor het dwarsliggen of gewoon afwachten?????

De kleine kan nu nog makkelijk draaien.. Het zou fijner zijn als de voorkeurshouding met het bolletje naar beneden zou zijn, maar ik zou proberen me nog niet druk te maken. Wat zegt de verloskundige? Bij mij zijn de beebs altijd vroeg ingedaald in de goede houding. Voelt wel heel relax, maar ik ken iemand bij wie de kleine draaide terwijl ze al ontsluitingsweeen had. Het was bij haar niet de eerste. Bij mijn schoonzusje is het na 35 wk nog gedraaid. Verder ken ik geen voorbeelden.
Komt vast goed.
x Taraneh

Hi Janine,

Mijn eerste lag in een stuit en daar hebben ze een draaipoging bij gedaan. Ik heb geen flauw idee of dat bij een dwarsliggertje ook kan?! Ik kan je wel mijn ervaring vertellen.

De draaipoging was zeer pijnlijk en vervelend. Maar ik heb er geen spijt van gehad, ook niet toen deze mislukte. Onze zoon wilde dus echt niet.

Ik kreeg een ks en ook die is me niet tegen gevallen, zeker omdat het natuurlijk geen spoed ks was en volgens mij is dat veel minder traumatisch. Ja, je mag dan 6 weken niet al te veel doen, maar die zijn best snel voorbij.

Als de kleine nu in een stuit zou liggen, zou ik wederom een draaipoging ondernemen.

Maar bij een stuit prebeert men oko wel eens acupunctuur en moxatherapie (kan gecombineerd worden). Ik heb er geen ervaring mee, want ik ben als de dood voor naalden. Maar misschien kan het je hlepen?.

Gr. Tamara
(februari mama)

Kleutermama, ik heb donderdag een groei echo om te zien hoe groot ze is dus gaan ze gelijk kijken hoe ze ligt verder weet ik het niet haha.
maar voel zelf dat het hoofdje nog steeds in me linker zei drukt.

Taraneh, verloskundige zegt ook voor nu is het niet erg maar over een paar weekjes wel. ja hoop dat ze niet zo eigenwijs blijft en lekker anders gaat liggen maar wel goed haha

Twiki, hopelijk doet die van ons dat dan ook nog ;)

mamatamara,ja volgens mij proberen ze met een dwarsligger ook eerst nog wel een draaipoging, als ze uit zich zelf niet draait dan wil ik ook een draaipoging we zien wel of dat dan helpt.
nee op naalden heb ik het ook niet zo zitten haha bedankt voor jullie berichtjes!!

Liefs Janine

bij mij ligt ze ook nog dwars, ben ook benieuwd of ze op tijd naar beneden gaat liggen met het hoofdje. ze hebben nog genoeg tijd maar ik vind het ook wel spannend.

Terug
Bovenaan