kindje willen..

hallo allemaal.

Ik ben een meisje van 17 jaar en heb 2 jaar geleden een abortus ondergaan.Ik heb hier grote spijt van en zou graag weer zwanger willen zijn.Heeft iemand dit ook mee gemaakt,of een deel er van.mail het me.nin_1986@hotmail.com
groetjes van my
 
hoi anonien ik zou maar wel goed nadenken voor dat je eraan begint je bent nog erg jong,en met een kind ben je wel een beetje je vrijheid kwijt[ik bedoel dit niet negatief]ik ben zelf 27 jaar en heb er wel lang over nagedacht voor dat ik besloot er voor te gaan heb nu ook een huis,waarin ik het groot kan bregen maar als je het zo graag wilt moet je er voor gaan.maar de vraag is natuurlijk woon je op je zelf?of nog thuis?want ik denk persoonlijk dat je ouders het niet zo erg leuk zullen vinden maar dat is mijn mening ik wens je veel sucses met zwanger worden
 
Hoi Anoniem,

Tja, wat zal ik hier nou eens op schrijven? Zelf heb ik onze eerste dochter gekregen toen ik 16 was. Niet gepland natuurlijk, maar een abortus wilde ik niet (mijn vriend, nu mijn man, gelukkig ook niet). Mijn ouders waren natuurlijk niet echt blij. Ik heb mijn middelbare school afgemaakt (mijn man had al een vaste baan en een huis, we schelen 6 jaar) en toen is onze dochter geboren. Ze is nu 11 en we hebben nooit ergens spijt van gehad. Maar als ik meisjes van jouw leeftijd hoor praten dat ze gepland een kindje willen dan denk ik toch wel bij mijn eigen: "Alsjeblieft, denk toch na!!!!". Beetje hypocriet van mij want ik heb er toendertijd voor gekozen om mijn kindje te houden, maar een abortus wilde ik pertinent niet. Maar ik ben wel eerlijk en hoop niet dat een van mijn dochters (we hebben er nu twee) later op 16-jarige leeftijd naar mij toe komt met het nieuws dat ze zwanger is. Dat hoop ik echt niet. Want ik weet hoe het is, echt zwaar. Je gaat een leven aan dat niet bij je leeftijd past. Er zijn nog zoveel dingen te doen en te zien, diploma's te halen en werkervaring te genieten. Ik zeg niet dat het onmogelijk is maar wel moeilijker....En hoe zullen je ouders reageren, want neem maar van mij aan dat je iemand nodig hebt, die je steunt. En je hebt woonruimte nodig en goede financien, want het kost allemaal wel wat hoor.
Ik begrijp uit jouw verhaal dat je een baby wilt om je eerste kindje te vervangen. Maar kinderen zijn niet te vervangen hoor. Je zult toch altijd een kindje missen.....
Ik denk persoonlijk, en dat is niet negatief bedoeld, dat je beter hulp kunt gaan zoeken om je abortus te verwerken.

Wat is wijsheid??
Ik wens je veel succes met het nemen van deze beslissing en hoop dat je er niet te licht over denkt. Groeten Hendrika........
 
Hoi Anoniem,
Is het misschien een idee dat je eens met iemand gaat praten want zo te horen heb je de abortus nog niet verwerkt. En dat je hem in 1 adem noemt met nu een kindje willen doet vermoeden dat dat met elkaar te maken heeft. Er is natuurlijk niets mis met een kinderwens maar het zou volledig los moeten staan van je verdriet over de abortus anders is het ook niet eerlijk voor je nieuwe kindje.
En je bent nog erg jong, waarom de haast? Je hebt een kindje vast meer te bieden als je wat meer van de wereld gezien hebt en jezelf een stuk beter kent.
Sterkte in ieder geval, en zoek iemand om mee te praten.
 
Terug
Bovenaan