kindje zien bewegen en het hartje gehoord

Hallo,

We hebben gisteren onze tweede echo gehad, het was geweldig. Eerst werd het geprobeerd met een inwendige echo omdat ik pas 10 weken en 3 dagen zwanger ben. Dit bleek echter niet te kloppen ik ben morgen pas 10 weken. nou ja die paar dagen.
maar bij de inwendige echo moest ze behoorlijk zoeken en kon het niet vinden.
Gelukkig had ik al een echo gehad met 7 weken en 3 dagen anders was ik me rot geschrokken. Nadat ze een tijdje had gezocht wilde ze het toch uitwendig proberen. Dit lukte meteen. Wat is het gegroeit, echt ongeloofelijk. In de echokamer hadden ze een tv hangen waarop je kon meekijken. en opeens zagen we het kindje zich bewegen, toen kwamen de tranen al wat op gang en toen ze ons het hartje liet horen heb ik de tranen maar gewoon laten gaan.

Ik heb speciaale begeleiding omdat ik medicijnen moet blijven gebruiken tijdens de zwangerschap en krijg daarom iedere keer een echo en moet iedere 3 weken terug. Maar hoeveel echo's krijg je normaal??

het was echt geweldig, iedereen die nog een echo moet krijgen zou ik zeggen geniet ervan.

nancy
 
Hoi Wendy,

Dat geeft inderdaad echt een fijn gevoel, als je hem lekker ziet bewegen en weet/hoort dat het hartje goed klopt. Normaal krijg je van de verloskundige 2 echo's. Ik heb de eerste echo gehad toen ik 11 weken was. Het was zo mooi om te zien dat er al alles op en aan zit. Ik ben nu 16 weken en de kleine is goed gegroeid. Op 6 juni laten we een pretecho maken (op eigen kosten) en dan ben ik 22 weken zwanger. We willen graag het verslag van ons kindje weten. Dan krijg je rond de 24 weken van de verloskundige nog een echo om te kijken hoe het kindje in je buik ligt. En dat was het! Maar je kan natuurlijk altijd zelf echo's laten maken.

Geniet ervan!

Liefs, Ester
 
Hoi!

Wat leuk joh dat je je kind hebt gezien!

Ik krijg maar 1 officieele echo, om te kijken hoever ik precies ben. Verder maakt mijn verloskundige geen echo's (ik moet voor de echo ook ergens anders heen). En natuurlijk laat ik een pretecho maken rond de 20 weken.

Groetjes Madelieff
 
Hallo

Mooi he dat kleine wezentje in je buik,een echt wondertje.
Geniet er maar van.

Volgens mij krijg je normaal gesproken maar een echo,n.l.een termijnecho.
En alles goed verloopt krijg je er geen meer.

Groetjes Karin zwanger van mijn derde.
 
Terug
Bovenaan