Kindjes kort op elkaar

Wat is 'kort'?

Hier 20 maanden leeftijdsverschil tussen m'n dochter, ze zijn ondertussen ruim 3.5 jaar en 21 maanden oud.
Het eerste jaar was echt wel even pittig maar nu gaat het prima en is het vooral genieten. Ze zijn elkaars beste vriendinnen en spelen echt leuk samen en hebben dezelfde interesses ivm het weinige leeftijdsverschil.

Dus ik kan het alleen maar aanraden ;) Ja, het eerste jaar met 2 ukkies is knallen, maar daarna heb je er zoveel plezier van! Na de zomer is mijn oudste 4 en gaat ze naar school en dan is de jongste 2 en gaat ze maar de peutergroep en dat betekent dat ik zomaar ineens heeeeeel veel vrije tijd voor mezelf krijg. Heerlijk, ik kijk naar die ochtendjes uit! Dus t was 2 jaar bijna fulltime de kids thuis en daarna wordt het zó relaxed, dan ben ik blij dat ik nu niet weer gebonden zit met een baby in huis ;)

Collega van me heeft 2 kindjes met exact 12 maanden leeftijdsverschil en dat was ook rete zwaar, al had ze gelukkig de meest relaxte slapers ooit.. ze sliepen altijd door! Haar kids zijn ondertussen 3 en 4 en dat is echt fantastisch, t is net een tweeling. Al zou het mijn keuze niet zijn om zó weinig leeftijdsverschil te hebben, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Ik heb nu een baby van 9 maanden en ben begin september uitgerekend. Ik vind het wel spannend, in het begin gaat het wel druk worden maar met geduld komt vast alles goed. Ik zouw zeggen als jij er zelf
Klaar voor bent ga er voor.

Hier 18 maanden er tussen. Ik zou het niet anders willen. Het liefst had ik er 3 onder de 3 gehad. Tuurlijk soms pittig. Maar vaak vooral leuk. Zeker nu de jongste 16 maanden is en de oudste 2jr en 10 maanden. Ze gaan steeds meer samen spelen. Fantastisch!

Hier zit er 15,5 maanden tussen. Wel druk, maar denk dat elke leeftijd wel iets heeft dat druk is. Dit was niet helemaal gepland maar vind het juist wel leuk. Ze hebben straks veel aan elkaar. Hoop dat nr 3 er ook snel achteraan komt...

Hier 2 zoons van 2.1 jaar en van 9 maanden. Zit precies 16 maanden tussen. Het begin met een dreumes en newborn is even zoeken, maar ik vind het top! Ze spelen nu echt al met elkaar. Scheelt ook wel een hoop dat de jongste zichzelf geen baby vindt, haha!

Ik gaf wel borstvoeding en ook dat was goed te doen.
Ben nu net zwanger van nummer 3. Dus straks 3 kinderen onder de 3 jaar. Dat wordt vast andere koek, maar dat overleven we vast ook wel weer

Terug
Bovenaan