Kindjes met voorkeurs-eten???

Hai meiden!

Ik hoop weer even een leuk topic te openen zo...
Ik ben al vanaf dat Thomas 3,5 maanden is voorzichtig aan de fruithappen begonnen en uiteraard daaropvolgend de groentehappen, yogolini's, rijstewafels, diksapjes, broodkorsten, bambix en de rest van de vergeten reutemeteut... (als ik het zo lees vraag ik me trouwens af of jullie ook een eigen "baby-kastje" hebben in de keuken?)
Thomas lust bijvoorbeeld geen vers fruit maar de potjes kunnen niet snel genoeg aangevuld worden. Harde start-koekjes leggen het af tegen de door ook de hond geprezen liga's. Diksap? Jugh, kant en klare diksap wil meneer! En van de groentehap is de visrisotto favoriet, terwijl stoofpotje met tomaat en wortel kan blijven staan in het kastje... ( Nelleke: wortel is het vervangende woord voor drek, hihihi!) Enigste verse groente die hij lust is tot nog toe sperziebonen.  Met andere woorden: hebben jullie kindjes al voorkeur voor bepaalde smaken, merken e.d ?

-X- Marieke  

Jawel hier ook een 'Yoëllkastje'
Hij eet geen fruit uit potjes, dan kijkt hij me aan, alsof hij zeggen wil; JAK eet het zelf.
Hij eet wel vers gemaakt fruithapje. Banaan vind hij wel lekker, maar reageren zijn darmen op (of juist niet meer), net als bij mama. En kiwi is niet echt favoriet, verders kun je alles naar binnen schuiven.

Qua groente is hij ook niet zo moeilijk. Vanaf vier maanden kreeg hij potjes en daar was bruine bonen met appeltjes zijn favoriet van. Toen ik een 6 mnd potje gaf, keek hij weer met de 'JAK bekijk het maar blik' naar me.
Alles wat ik verders nu voor hem kook eet hij met smaak op.
Alleen vanavond niet
Ik had lekker spinazie, aardappelen en een eitje gemaakt. Of het nu was dat hij het echt niet lekker vond of dat het een combinatie was van verkoudheid en dat hij moe was....
Hij begon te brullen en wilde niet meer. Uiteindelijk na wat geknuffel en liedjes zingen )en een bonkend griep hoofd bij mama), toch maar een potje met tuingroente, mais en varkensvlees gegeven. Daar heeft hij gelukkig drie kwart van op.

Yogolino en magere yoghurt met diksap vind hij super lekker. Hij komt dan bijna met stoel en al naar de keuken hahaha.

Oh ja en boterhammen lust hij ook heeeeel graag.

Koekjes en dat soort dingetjes lust hij ook wel, maar hij hapt er mega stukken vanaf en slikt deze door...... kuchkuchkuch

Pauline

mijn meisje vind worteltjes niet lekker,als ik ze klaarmaak doe ik ze onder de broccoli,of bloemkool.Het liefs heeft ze broccoli...koolraab(die oranje is ) vind ze ook lekker.Verder krijgt ze boontjes en courgettes.Heb nu ook spinazie gekocht om eens te maken en uit te proberen.ben benieuwd.
Gr gaby

Terug
Bovenaan