kindjes op het kdv

Ik ben even benieuwd. Zijn er al ouders die hun beebjes naar het kdv brengen? En hoe gaat dat?

Jasmijn gaat sinds vorige week en dat is echt een succes. Ze gaat naar hetzelfde kdv als haar grote zus, dus ze was er al regelmatig geweest met halen en brengen, en natuurlijk een wen-ochtend. Ze heeft er totaal geen moeite mee en vindt het ontzettend leuk. Toen ik haar vanochtend weer bracht begon ze spontaan te lachen toen ze de leidster zag. Ik moet zeggen, het is wel prettig hoor, dat het zo makkelijk gaat!

Wat heerlijk zeg!
Omdat ik extra lang vrij heb (2 weken onbetaald verlof en 2 weken vakantie) hoef ik pas 12 juli weer te werken. Ze gaat 1 juli voor het eerst wennen op het kdv, ik ben echt benieuwd hoe het gaat. Gelukkig zit ze wel bij haar grote zus op de groep!

Hoi,

Ons kindje ging met 7 weken oud al naar het kdv. Dat was een noodsprong. Ze huilde meer dan 8 uur per dag en ik trok het niet meer. Door haar a zo vroeg naar het kdv te brengen, kreeg ik drie weken rust.
Ik heb er niet tegenop gezien haar weg te brengen, ik weet dat ze in goede handen is. Onze oudste gaat er al drie jaar met plezier naar toe.
Het is een goede keuze geweest, want door meer rust te krijgen, kon ik de tijd met haar ook beter besteden en door de spiraal te doorbreken, kregen we echt een heel lief meisje, in plaats van een continu krijsende baby.

Gr. Tamara
(februari mama)

Nou sinds vandaag gaan beide kinderen naar het kdv toe. Ze zijn toen ook 2 wendagen geweest. Nou ja Quinn is maar 1 wenmorgen geweest en dat was een regelrechte ramp!!! Omdat hij een buikslaper is en ze dat niet doen op het kdv. Yordi heeft wel de tijd van z'n leven daar. nu zijn we toch tot een oplossing gekomen wat betreft het slapen met Quinn daar. Ze laten Quinn nu op zijn buik in de kinderwagen slapen, zodat ze ten alle tijden er zicht op hebben. Ik ben benieuwd hoe het vandaag zal gaan met Quinn. Hij gaat nu eerst een half dagje heen, omdat ik wil kijken hoe het gaat. Gaat het goed dan gaat Quinn net als zijn broer 2 hele dagen heen. Ik heb het er wel vreselijk moeilijk mee om hem daar achter te laten, maar ja zal wel een kwestie van wennen zijn. Yordi is 2 jaar thuis geweest, dus vandaar dat het zo wennen is.

Liefs marielle

Wat fijn dat er een oplossing is, marielle!
Hopelijk gaat het vanaf nu goed!!

@mamatamara: wat fijn dat het kdv de spiraal doorbroken heeft voor jullie! Ik kan me voorstellen dat 8 uur huilen per dag je helemaal opbreekt. Wat fijn dat het nu goed gaat!

Dhymaris is afgelopen maandag voor het eerst de hele dag geweest. Ik was nog vrij en heb me heel erg lopen te vervelen. Dan kan je toch beter aan t werk zijn denk ik hahha. Maar het is heel goed gegaan, had ook al goede ervaring met dit kdv want mn oudste is er ook altijd met plezier naar toe gegaan. Dhymaris heeft heerlijk in bed op de buik geslapen( heb er een formulier voor moeten tekenen) en later lag ze op haar rug in de kinderwagen te mopperen en hebben ze haar daar ook maar in omgedraaid en sliep ze ook heerlijk. Het gekke is dat ze het in de kinderwagen enger vonden dan in bed om Dhymaris op de buik te laten slapen.

Timo is vorige week en deze week 2 ochtendjes wezen wennen. Zijn grote broer gaat met veel plezier naar hetzelfde kdv. Het ging erg goed gelukkig! Morgen voor het eerst weer aan het werk, maar dan zijn de kindjes bij papa.

Yarah gaat al vanaf 3 maanden dus nu al 3 jaar naar t kdv en vindt t daar heel leuk, Dani gaat nu ook is vorige week al wezen wennen en vlgde week gaat hij voor 6 uurtjes... pfff 21 Juni moet ik weer aan het werk ...

Terug
Bovenaan