kindjes overdag beneden of boven slapen?

Bij de 1e lieten we haar gewoon beneden in de kinderwagen bak slapen of ze viel in slaap in de box.
nu bij de 2e die leggen we echt in zijn bedje,dit omdat hij een zeer enthousiaste zus heeft van 17 maanden en die het heel erg leuk vind om te gillen,kletsen en alles wat maar op een hoge toon kan! haha..

Bij ons ligt hij ook veel beneden in de box of reiswieg. Maar hij is dan ook de 1e en het is dan rustig in huis. Kan me voorstellen dat het een ander verhaal is als er al een kindje in huis is. Het cb adviseerde ons trouwens ook om er toch een beter slaappatroon in te maken door hem wel ook overdag in bed te leggen als hij moe is. Alleen komt het er vaak niet van ivm afspraken e.d....

Bij ons gaat hij in de ochtend even terug en in de middag samen met zijn zus, zo heb ik gelijk een ritme te pakken en rustig de tijd om zijn zus te douchen aan te kleden incl. mijzelf. En in de middag iets voor mijzelf te doen en in het huishouden.

Ook hier hebben we een enthousiasteling lopen van 23 maanden.

Wij hebben een peuter van 3 en een dochter geboren op 1 juni. Zij ligt in de box/reiswieg te slapen overdag. 's avonds gaat ze met slaapzak aan, na de fles tegelijk met broer naar bed. Daar is het donker en echt slaaptijd. Overdag slaapt ze door de herrie heen (moet ze ook aan wennen) en 's avonds creëert ze zo ook dag/nacht ritme. Ze slaapt overal even goed.

ik zou de kleine boven in bedje doen. Krijgt hij toch de meeste rust. Boven is slapen en beneden wakker zijn. Weet hij meteen wat er van hem verwacht wordt. Beneden krijgen ze toch veel prikkels. Een paar keer beneden slapen is geen drama hoor doet mijn kleintje ook af en toe als hij in slaapt valt in de box of iets. Je moet doen waar je zelf het prettigst bij voelt.

Ik heb de kleine meid overdag ook boven op bed. Omdat hier ook een drukke peuter van 18 maanden rondloopt, en hij vindt het nogal leuk om speelgoed in de box te gooien...
Tussen de middag als Jurre op bed ligt heb ik haar wel beneden, of in de box of lekker bij mij.

Terug
Bovenaan