kineseoloog/allergie/slecht drinken aan borst

Hallo papa's en mama's,

Ik heb een dochtertje van 3 maanden (eva). Ik heb al een vraag op het forum gezet over het volledig teruggeven van de hyper allogene voeding. Bedankt nog voor de reacties daarop. Nu merk ik dat ze ook slechter aan de borst gaat drinken. Ze begint heel ijverig en stopt dan vervolgen na hoogstens vijf minuten. Dit is nu al een paar dagen zo. Soms heeft ze groene ontlasting. Ze stopt met drinken en gaat dan vervolgens huilen en met haar beentjes trappen. Soms ontsnappen er windjes.

Ik ben bang dat ze misschien een allergie heeft. Weet iemand hier iets over? Is het verstandig om naar een dieetiste te gaan? Is het mogelijk dat een allergie pas na drie maanden tot uiting komt?

Ik heb het advies gekregen om een kineseoloog te bezoeken om te laten onderzoeken waarvoor Eva allergisch is (en of ze allergisch is). Ik word dan onderzocht en dat vind ik een beetje apart. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hoor het graag. Bedankt!

Tascha
 
Hoi Tascha,

Het kan inderdaad goed mogelijk zijn dat Eva een voedselallergie heeft.Je hoeft dan niet direkt naar de diëtist, over het algemeen kunnen ze je op het CB goed op weg helpen bij een verdenking op voedselallergie. Hebben jij of Eva's vader ook problemen met allergieën? Hoeft niet perse voedselallergie te zijn. Zo ja dan is d kans groter dat Eva ook een allergie ontwikkeld. In het geval van borstvoeding ga je dan een Hypoallergeen (HA) dieet volgen Je laat dan ineerste instantie alle koemelk(produkten), soja en kippenei en alle sporen daarvan uit je voeding weg. Eva krijgt ook nog kv ernaast deze zal dan vervangen worden door bijv Pepti. Je kunt er ook voor kiezen helemaal op bv over te gaan.
Wil je hier meer ervaringen over lezen kijk dan op www.borstvoedingsforum.nl onder voedselallergie.
Het HA dieet kun je niet langer dan 4 weken ongestraft volgen daarna moet je wel naar een diëtist gaan, eigenlijk beter al meteen onder begeleiding te gaan van een diëtist. helaas zijn er niet veel die ervaring hebben met allergieën en borstvoeding dus wel even goed zoeken of contact opnemen met stefan Kleintjes zie ook hiervoor bovengenoemde website.

Je vraagt over een kinesioloog. Bij een kinesioloog worden er spierspanningstesten gedaan, bij een baby lukt dit nog niet en daar om testen ze dan op jou terwijl Eva bij jou op schoot zit, op die manier testen ze dan de spierspanning bij Eva. Doordat er een punt is voor voedselovergevoeligheid en 1 voor voedselallergie kan je testen of er een allergie dan wel voedselovergevoeligheid voor bepaalde produkten aanwezig is. Het is wel heel afh van de kundigheid van de tester of de test goed gedaan wordt.

Wat je ook eventueel kunt doen is bioresonantietherapie, hier testen ze ook de spanning in je spieren maar dan met een apparaat en kan bij Eva zelf worden getest., ze kunnen haar dan ook eventueel behandelen.

In beide gevallen kunnen ze zien of er voedselovergevoeligheden zijn en voor welke produkten.

Ik ben zelf ook bij een bioresonantietherapeut geweest met mijn dochtertje, daar heb ik van geleerd dat je wel een goede moet hebben vraag ernaar bij mensen die je kent. Maar het is wel heel fijn om op deze manier erachter te komen waar er allergieën voor zijn maar helemaal 100% betrouwbaar? De beste test is nog altijd elimineren/provoceren.
Een arts kan ook bloedtesten doen of huidtetsen maar deze zijn bij zuigelingen en kleine kinderen niet betrouwbaar door dat ze vaak valsnegatieve uitslagen geven. dus test zegd negatief = geen allergie terwijl er wel een allergie of overgevoeligheid voor de stof is.

Ik hoop je vragen voldoende te hebben beantwoord.


Groetejs Renée
 
Hoi,

Mijn dochtertje heeft koemelkallergie en dat kwam na twee of drie maanden pas naar voren. Ze kreeg toen eczeem over haar hele lijf. Overigens wat betreft het consultatiebureau, daar zit ook verschil in. Die van mij hebben mij nooit veel hulp gegeven, zeiden alleen: Oh ja, u dochter heeft dauwworm, niks aan te doen. Ik ben toen zelf alles gaan uitproberen om te kijken waar ze allergisch voor was en met soyamelk was de eczeem na twee weken compleet verdwenen.
Voor provoceren van een allergie ben ik zo en zo niet. Hoe minder vaak een reactie optreedt, hoe beter. Bij mijn nieuwe kindje (nog geen tekenen van allergie) wilden ze ook gaan provoceren zodat ik de kosten voor de hypo-allergene voeding vergoedt kan krijgen. Doe ik niet. Ik betaal liever wat meer dan dat ik expres een reactie op ga roepen.
Ivy
Ps: over allergie en bv. weet ik niks, bij mij gaat de bv elke keer mis.
 
Hoi
Dat trappelen, windjes laten en huilen kunnen ook krampjes zijn.
In ieder geval mijn kleintje vertoont ook geregeld dit gedrag en dat zijn krampjes.
Ik weet niet of je BV geeft, maar toen ik gestopt ben met chocolade eten zijn z'n krampjes een stuk minder geworden.
 
hoi Tascha
Het klinkt wel als symptonen van krampjes   (windjes, huilen, beentjes trappen en groene ontlasting) . Ben jij iets anders gaan eten (inderdaad misschien de paaseitjes ?) of wat drukker (weer aan het werk?) Dat kan allemaal van invloed zijn op de borstvoeding, kan daardoor teruglopen waardoor ze ook sneller klaar is met drinken.

Met allergie heb ik geen ervaring, maar daar hebben andere moeders al wat over geschreven.

groetjes
Melanie
 
Die groene ontlasting duidt erop dat ze teveel voormelk krijgt. dat kan ook wel kloppen omdat ze na vijf minuten stopt met drinken. Door teveel voormelk kan ze ook meer last van krampjes krijgen, en zit je nu dus in een vicieue cirkel,
wat je zou kunnen doen is voor de voeding een paar minuten kolven, zodat de voormelk weg is en dan je dochter aanleggen, zodat ze vooral achtermelk krijgt. Als ze na een paar minuten loslaat, dan kun je ook even wachten, een boertje laten doen en haar wat kalmeren als ze huilt en vervolgens weer aan dezelfde borst aanleggen. Zo zorg je ervoor dat ze voldoende achtermelk binnen krijgt ipv vooral voormelk. Let er ook op dat je melk productie terug kan gaan lopen als ze minder aan de borst drinkt, dus hou het eventueel met een kolf een beetje op gang!
Allergieen, daar heb ik geen verstand van, dus dat zou ik je niet kunnen zeggen.
succes ermee!
 
Terug
Bovenaan