Kinkhoest!

Hoi allemaal,

Bij mijn dochter op de creche is kinkhoest gesignaleerd! Ik bracht haar net weg en toen zag ik een A4-tje hangen... Ik weet eigenlijk niet wat ik hiermee wil zeggen, ik ben denk ik gewoon geschrokken. Ze heeft nu twee keer een prikje gehad, dan is ze toch verder wel redelijk beschermd? Er stond bij dat kinderen die de DKTP cocktail hebben gekregen wel ziek kunnen worden maar niet de hele ernstige verschijnselen zullen krijgen. Toch maar even goed in de gaten houden... Ik zit nou trouwens te denken, mijn eigen inentingen zijn ondertussen ook al aardig lang geleden, kan ik het dan zelf ook krijgen? Ik ga er spontaan van hoesten ...
Liefs

Bij mijn CB hebben ze gezegd dathet kinkhoestvaccin in 30% van de gevallen niet werkt, ze kunnen het dus nog gewoon krijgen. En het virus schijnt sterker te zijn geworden als reactie op het vaccineren, dus als ze het krijgen zou het best heftig kunnen zijn.
Veel succes, hopelijk blijven jullie bespaard!

Hoi. Hier heerst het ook op het kdv.
En aangezien Teun alles oppikt wat er heerst ben ik er ook bang voor!
Eerst het rs-virus toen het rota-virus en laatst de waterpokken en aangezien ik nu een week of 7 weer werk vond ik het toch al aardig veel in die tijd.
Ik hou nu dan ook mijn hart vast. Je kunt niet meer doen dan het goed in de gaten houden en als je iets vermoed meteen naar de ha.
Zijn daar eigenlijk wel medicijnen voor?
Ik zal eens gaan googlen.
Succes!!

Groetjes Mikkie.

Hoi,
onlangs dit gelezen over kinkhoest:
De ziekte Kinkhoest (Pertussis) heeft een bijzondere positie in het totaal van het vaccinatieprogramma. Eerst even wat feiten op een rijtje. Kinkhoest is een zeer heftig verlopende infectie van de longen waarbij de patiënt 6-8 weken ontzettend hard moet hoesten. Het hoesten gaat zo hard dat het lijkt alsof je je longen uit je lijf hoest, je raakt achter de adem door de hoestsalvo’s waardoor je rood of blauw kunt aanlopen en de maag zich kan gaan ontledigen (veel slijm) terwijl de hoest zelf altijd droog is, er wordt geen sputum opgehoest. De ziekte is ontzettend vervelend en uitputtend, vooral ook omdat er regulier in feite niets aan te doen is. Het geven van antibiotica en anti-astmamiddelen helpt niet; soms worden toch antibiotica gegeven alleen om de besmettelijkheid te verlagen. De ziekte kan levensbedreigend zijn voor zuigelingen tot de leeftijd van ongeveer 6 maanden, die worden dan wel eens voor bewaking in het ziekenhuis opgenomen.
De reguliere artsen gaan ervan uit dat de ziekte milder verloopt sinds de meeste kinderen worden ingeënt. Feit is echter ook dat kinkhoest de laatste twintig jaar toch regelmatig optreedt in epidemische verheffingen ondanks het op grote schaal vaccineren.
het nieuwe vaccin lijkt  vooralsnog niet effectiever. De meeste mensen weten niet dat kinkhoest homeopathisch heel goed en effectief te behandelen is.  Als je daar wel van opde hoogte bent  kan dat een doorslaggevende reden zijn waarom u het kinkhoestvaccin bij uw kind wilt weg laten.

Terug
Bovenaan